۰ نفر

افزایش تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی

۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۵
کد خبر: 237765
افزایش تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی

سازمان اوپک در تازه ترین پیش بینی خود اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۸ میلادی، در مقایسه با سال جاری میلادی، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تاس نیوز روسیه، اوپک در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: پیش بینی برای تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی، در سطح ۹۶ میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه در روز است و این رقم برای سال آینده میلادی، ۹۸ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.  

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، در همین حال، رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی در مقایسه با سال قبل،  ۱.۵۳ میلیون بشکه در روز است و این رقم برای سال ۲۰۱۸ میلادی، در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱.۵۱ میلیون بشکه اعلام شده است.

همچنین سازمان اوپک پیش بینی خود از تولید نفت روسیه را در سال جاری میلادی، به ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز افزایش داد؛ این در حالی است که پیش از این، رقم ۱۱.۰۴ را برای تولید نفت روسیه برآورد کرده بود.

ضمن اینکه اوپک پیش بینی خود از تولید نفت روسیه را در سال ۲۰۱۸ میلادی، به ۱۰.۹۸ میلیون بشکه در روز کاهش داد؛ البته پیش از این رقم ۱۱.۰۳ میلیون بشکه در روز را برای تولید این کشور برآورد کرده بود.

در حال حاضر، اوپک پیش بینی کرد که افزایش تولید نفت روسیه در سال جاری میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی ۵۰ هزار بشکه در روز است.