۰ نفر

کیفیت سوخت توزیعی کشور هر هفته بررسی می‌شود

۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۳۵
کد خبر: 234407
کیفیت سوخت توزیعی کشور هر هفته بررسی می‌شود

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به پایش هفتگی سوخت توزیعی در کشور گفت: با تاکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پایش سوخت به صورت هفتگی صورت می‌گیرد و افزون بر عوامل پیشین (بنزن و آروماتیک‌ها) گوگرد را نیز پایش می‌کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شانا، شینا انصاری به موضوع آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۸۷ به بعد که پدیده گرد و غبار به مشکلات استان‌های غربی و جنوب غربی کشور افزوده شد، دستگاه‌های پایش کیفی هوا خریداری و در بیشتر مناطق نصب و راه اندازی شد به طوری که هم اکنون ۱۹۰ ایستگاه سنجش کیفی هوا در ۳۱ استان کشور وجود دارد.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست به سرمای هوا و بروز پدیده وارونگی دما در کلان‌شهرها اشاره و عنوان کرد: بحث پایش منابع ثابت مانند کارخانه‌ها و صنایع از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در حال انجام است که سعی می‌کنیم با نمونه‌گیری از دودکش‌های نیروگاه‌ها و صنایع میزان آلایندگی‌ آنها را سنجیده و طی یک برنامه زمان بندی شده از آنها می‌خواهیم تا نسبت به کاهش مشکل آلایندگی اقدام کنند.

وی افزود: صنایع آلاینده و کارخانه‌ها موظفند در قالب برنامه زمان بندی اقدام‌های کنترلی را همسو با کاهش آلودگی ارائه دهند و در صورتی که در طول زمان یاد شده اقدام لازم را انجام ندهند از سوی اداره کل محیط زیست همان استان برای آنها اخطاریه صادر می‌شود و از طریق قوانین هوای پاک جرایم پیش بینی شده که اخیرا بازنگری شده اعمال می‌شود.

انصاری گفت: در سال‌های گذشته پایش سوخت توزیعی در کشور مورد بررسی و سنجش قرار می‌گرفت و امسال نیز با تاکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پایش سوخت به صورت هفتگی صورت می‌گیرد و علاوه بر پارامترهای قبلی (بنزن و آروماتیک‌ها) گوگرد را نیز پایش می‌کنیم.