۰ نفر

در مراسم تودیع و معارفه قائم مقام وزیر نفت؛

زنگنه: جوان‌گرایی به معنای کناره‌گیری افراد مسن نیست/ دنبال فردی جوان‌تر بودم

۱۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷
کد خبر: 229386
زنگنه: جوان‌گرایی به معنای کناره‌گیری افراد مسن نیست/ دنبال فردی جوان‌تر بودم

وزیر نفت گفت: به منظور اجرای وعده ریاست جمهوری در انتخابات برای حضور زنان در سطوح بالای مدیریتی، قائم مقام وزارت نفت را از میان بانوان انتخاب کردم.

تغییر و تحولات اخیر در وزارت نفت امروز در ساختمان خیابان حافظ شمایل رسمی به خود گرفت. به این ترتیب که مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی که سال ۹۴ عازم این شرکت شده بود، در مراسمی که صبح امروز در محل وزارت نفت آغاز شد، به عنوان نخستین قائم مقام زن در وزارت نفت معارفه شد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، به همین موازات رضا نوروززاده که پیش از این در مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین (زسر مجموعه سازمان تامین اجتماعی) در حال فعالیت بود، راهی ساختمان پتروشیمی شد.

بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم تودیع و معارفه قائم مقام وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ضمن گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان با بیان اینکه این مراسم به منظور دو انتصاب در صنعت نفت برگزار شده است، گفت: یکی از این انتصابات در قالب حضور نخستین بانو در سمت قائم مقامی وزیر است، با توجه به حجم کاری و بررسی های انجام شده و طبق صلاحدید معین شد که مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی به عنوان قائم مقام وزیر به من کمک کند.

وی گفت: جایگاه قائم مقام وزیر به طور کلی در کشور ما به طور رایج و متداولی نیست این در حالی است که این مقام در بخش های مختلف می تواند به وزیر کمک کند. البته این مقام در محدوده سیاست گذاری یا تغییر رویکردها نیست.

وی با اشاره به پیام رئیس جمهوری در راستای حضور بیشتر و پررنگ تر زنان در سطوح بالای مدیریتی  افزود: به منظور اجرای این سیاست ریاست جمهوری، تصمیم بر آن شد تا مرضیه شاهدایی به عنوان قائم مقام وزارت نفت انتخاب شود.

وزیر نفت با بیان اینکه قصد داشتم فرد جوانتری را برای مقام مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی معرفی کنم، تصریح کرد: طی بررسی‌های انجام شده رضا نوروززاده که پیش از این در مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین (زیرمجموعه تامین اجتماعی) و سازمان گسترش نوسازی صنایع فعالیت می کرد را انتخاب کردم که با توجه به فعالیت و پیشینه غنی وی در بخش های صنعتی مختلف پیش بینی می شود به اهداف مختلف این شرکت جامه عمل بپوشانم.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به این نکته که شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز نسبت به ۲۰ سال گذشته این شرکت تغییر و تحولات قابل توجهی داشته است تصریح کرد: شرکت ملی پتروشیمی در حال حاضر یک سازمان تنظیم کننده و حمایت کننده است که باید به اجرای هر چه سهل تر پروژه های مختلفی که توسط بخش خصوصی یا خصولتی انجام می شود، کمک کند.

وزیر نفت کابینه دوازدهم افزود: برنامه ریزی های شرکت ملی پتروشیمی طبق اولویت بندی های تعیین شده انجام می شود که در نتیجه آن طرح های میان دستی و پایین دستی این صنعت رشد و توسعه بیشتری را تجربه می کند. البته رسیدگی به توسعه طرح های جی دی پی و جی دی ایکس نیز در دستور کار است.

به گفته زنگنه، جوانگرایی به معنای کناره گیری افراد پیر نیست، بلکه به معنای تسریع بخشیدن به حضور نیروی جوانتر در سطوح بالای مدیریتی است.