۰ نفر

پایبندی بی‌سابقه به توافق جهانی کاهش تولید نفت

۱ آبان ۱۳۹۶، ۲۳:۲۴
کد خبر: 227144
پایبندی بی‌سابقه به توافق جهانی کاهش تولید نفت

گزارش کمیته مشترک نظارت بر توافق کاهش عرضه تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک نشان‌دهنده سطحی بی سابقه از پایبندی به توافق جهانی کاهش تولید نفت است.

به گزارش دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، کمیته مشترک نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک با استناد به گزارش کمیته فنی مشترک اعلام کرد که در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی، امضاکنندگان توافق جهانی کاهش تولید نفت به بالاترین سطح پایبندی به سهمیه خود دست یافته‌اند که به حدود ۱۲۰ درصد می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شانا، کمیته وزارتی یاد شده از مجموع نتایج کلی گزارش کمیته فنی ابراز رضایت و همه کشورهای امضاکننده توافق را به ادامه راه پایبندی برای منابع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، تشویق کرد.

در بیانیه کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت آمده است که اگرچه برخی از کشورهای امضاکننده توافق به طور مستمر فراتر از سهم خود تولید را کاهش داده‌اند، هنوز برخی از کشورها به پایبندی ۱۰۰ درصدی دست نیافته‌اند.

این نهاد همچنین تحولات اخیر در بازار را مورد توجه قرار داد و ابراز اطمینان کرد که بازار نفت در جهتی درست حرکت می‌کند. افزایش برآوردها از تقاضای نفت در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی، از جمله شواهد تحولات مثبت بازار هستند.

سطح ذخیره‌سازی در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (او‌یی‌سی‌دی) که شامل کشورهای توسعه یافته می‌شود، کاهش یافته است، اما همچنان تا پایان ذخیره‌سازی‌های مازاد در بازار فاصله دارد.

کمیته وزارتی در بیانیه خود آورده است که به نظارت بر دیگر عوامل بازار نفت و تأثیر آنها بر فرآیند بازگشت توازن به بازار ادامه می‌دهد و همه گزینه‌ها برای تضمین بازگشت توازن به بازار، روی میز هستند.

نشست بعدی این کمیته وزارتی در ۲۹ نوامبر (هشتم آذر ماه) در وین، پایتخت اتریش، برگزار می‌شود.