۰ نفر

چیت‌چیان: شفافیت در تعرفه‌ها خواست مردم است

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶
کد خبر: 227082
چیت‌چیان: شفافیت در تعرفه‌ها خواست مردم است

وزیر سابق نیرو گفت: تغییر پارادایم برای ادامه موفقیت صنعت برق بسیار حیاتی است و صرفاً نمی توان با نگاه مهندسی برای صنعت برق پایداری ایجاد کرد.

حمید چیت چیان، در سی و دومین کنفرانس بین‌المللی برق با بیان اینکه زمانی که نیروگاه های اطراف شهرهایی همچون تبریز، کرج، تهران، قزوین به جای استفاده از سوخت مازاد از سوخت پاک که گازی است و یا سایر سوختها استفاده می کنند موجب کاهش آلایندگی هوا و محیط زیست و در نتیجه افزایش رضایت مندی افراد آن منطقه می شوند گفت: مردم انتظار دارند تا طراحی تأسیسات برقی به نحوی باشد که کمترین مزاحمت را برای آنها ایجاد کند. همچنین اصلاح مبلمان شهری یکی دیگر از موارد مدنظر مردم است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی با اشاره به اینکه سلامت و شفافیت تعرفه ها و تراکنش های مالی بخش برق یکی از خواسته های جدی مردم است افزود: اکنون به دلیل ناپایداری اقتصاد برق، ممکن است مشارکت مردم در سرمایه گذاری ها کاهش یابد. همچنین مدیریت بار و انرژی، پرداخت قبوض به موقع، پرداخت هزینه های واقعی برق، رعایت استانداردها در اجرای برق ساختمانها و تأسیسات متعلق به مشترکین از دیگر انتظارات مردمی از فعالان صنعت برق است.

وزیر سابق نیرو تبعیض را آزاردهنده عنوان کرد و ادامه داد: سهولت و سرعت در انجام خدمات، کمک به توسعه محلی و منطقه ای، ایمنی و سلامت کاربران برق نیز یکی از مسائل جدی صنعت برق است که مردم انتظار دارند این موارد اصلاح و برطرف شود.

چیت چیان با تأکید بر اینکه یکی از بدترین شرایط را در تداوم بار داریم تصریح کرد: ما ظرفیت بسیار بالایی از نیروگاه ها را بدون استفاده گذاشته ایم. چرا که تنها حدود ۶ هزار از ظرفیت آن در ۸ ساعت به طور سالانه فعال است. این در حالی است که باید برای اصلاح الگوی مصرف، نحوه تعامل‌مان را با مردم تغییر دهیم تا بتوانیم مصرف را در بخش کاربران کاهش دهیم.

طبق گفته وزیر سابق نیرو، تغییر پارادایم برای ادامه موفقیت صنعت برق بسیار حیاتی است و صرفاً نمی توان با نگاه مهندسی برای صنعت برق پایداری ایجاد کرد. به نظر می رسد تغییر در هیئت مدیره های تخصصی برق باید انجام شود. وزارت نیرو بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران و بخش بانکی بدهکار است.