۰ نفر

وزیر نفت مطرح کرد:

بحث افزایش قیمت بنزین در دولت مطرح نشده است/ کمبود منابع مالی برای تکمیل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس

۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۲۳:۱۸
کد خبر: 224360
بحث افزایش قیمت بنزین در دولت مطرح نشده است/ کمبود منابع مالی برای تکمیل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس

وزیر نفت گفت: بحث افزایش قیمت بنزین هنوز در دولت مطرح نشده است.

بیژن زنگنه پس از بازدید از نمایشگاه جانبی سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره برنامه دولت برای افزایش قیمت بنزین گفت: هنوز این مسئله در دولت مطرح نشده است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شانا، وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره خرید تجهیزات صنعت نفت از سازندگان داخلی در قالب طرح بومی سازی ۱۰ گروه خانواده کالاهای صنعت نفت تصریح کرد:‌ وزارت نفت خود نسبت به خرید کالا اقدام نمی کند، اما بر اساس قانون بهره مندی از ساخت داخل، پیمانکاران تجهیزات مورد نیاز خود را از سازندگان داخلی تامین می‌کنند.

وزیر نفت گفت:‌ قراردادهای ۱۰ گروه کالاهای اولویت دار صنعت نفت امضا شده است که از جمله آنها می توان به قرارداد ساخت لوله‌های CRA و یا قرارداد ساخت مته‌های حفاری اشاره کرد، اما امضای این قراردادها به این معنا نیست که الزاما از هر شرکت داخلی خریدی صورت گیرد بلکه این اقدام در فضایی رقابتی شکل می‌گیرد.

زنگنه درباره بسته پنج میلیارد دلاری برای نگهداشت و افزایش تولید میدان‌های در حال بهره‌برداری در حال تهیه است، گفت: احتمال می‌رود این بسته از ابتدای سال ۹۷ عملیاتی شود.

وی درباره روند اجرای تکمیل مراحل بعدی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در بندرعباس گفت:‌ این پروژه همچنان با مشکل کمبود منابع مالی روبه‌روست.