۰ نفر

زنگنه وارد مسکو شد

۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۰۰
کد خبر: 222881
 زنگنه وارد مسکو شد

بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات برای شرکت در نشست وزیران محمع کشورهای صادر کننده گاز و رایزنی برای گسترش همکاری های نفتی با روسیه عصر سه شنبه وارد مسکو شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از از ایرنا، زنگنه پس از ورود به فرودگاه ونوکووا مورد استقبال هیات روسی و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه قرار گرفت.

وزیر نفت ایران در باره اهداف و برنامه های کاری سفر سه روزه خود به خبرنگاران در مسکو گفت: شرکت در نشست سالانه وزاری کشورهای صادر کننده گاز با موضوعات مختلف از جمله انتخاب دبیرکل جدید از برنامه های سفر است.

وی افزود: همچنین مذاکره با رییسان شرکت های متعدد نفتی روس برای توسعه همکاری ها از جمله توسعه و اکتشاف نفت و همچنین دو یادداشت تفاهم امضا می شود.

نشست وزیران محمع کشورهای صادر کننده گاز برپایه برنامه اعلام شده فردا در مسکو با حضور وزیران اعضا و همچنین چند کشور نفتی گازی دیگر آغاز می شود.

ایران، روسیه، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی، نیجریه، قطر، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات، ١٢عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند و هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند.

کشورهای عضو این مجمع ۷۰ درصد ذخایر گازی و ۴۲ درصد تولید گاز جهان را در اختیار دارند.