۰ نفر

برنت به ۵۸دلار نزدیک شد

افزایش قیمت نفت با پایان خوش نشست اوپک

۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۲
کد خبر: 221389
افزایش قیمت نفت با پایان خوش نشست اوپک

رویترز اعلام کرد: با خروجی مثبت از نشست روز جمعه اوپک که حاکی از متعادل شدن عرضه و تقاضا و پایبندی مناسب اعضا به توافق اوپک بود، قیمت نفت به بیشترین میزان ۷ ماه گذشته رسید و به ۵۸ دلار در هر بشکه رسید.

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 56 سنت افزایش داشت و بشکه‌ای 57 دلار و 42 سنت به فروش رفت. قیمت نفت آمریکا هم با رشد 4 سنتی بشکه‌ای 50 دلار و 70 سنت معامله شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، امروز نفت بیشترین قیمت 7 ماهه گذشته را رقم زد که به اعتقاد تحلیل‌گران حاکی از تعادل در عرضه و تقاضا در بازار است.

رویترز می‌نویسد: در اجلاس روز جمعه کشورهای تولیدکننده نفت در وین اتریش، آنها به این نتیجه رسیدند که بازار جهانی در حال متعادل شدن است. کشورهای عضو اوپک و همچنین روسیه و چند کشور دیگر تولید نفت‌شان را از آغاز سال 2017 به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دادند که همین مسئله باعث شده است قیمت طی سه ماه گذشته 15 درصد افزایش یابد.

اسام المرزوق وزیر نفت کویت که روز جمعه رئیس کمیته مشترک نظارت وزرای اوپک را برعهده داشت، اعلام کرد: کاهش تولید نفت به افت میزان ذخایر مازاد کمک کرده و به متوسط 5 سال گذشته رسیده است.

وزیر انرژی روسیه هم گفت: تصمیمی برای تمدید توافق اوپک برای فراتر از ماه مارس حداقل تا ماه ژانویه متصور نیست. اگرچه برخی از وزرا نظرشان این بود که می‌توان چنین تصمیمی را قبل از پایان سال گرفت.

یک مقام ارشد در شرکت نفت ایران هم گفت: ایران صادرات نفت و میعانات گازی خود را در محدود 2.6 میلیون بشکه در روز تا پایان سال 2017 نگه می‌دارد.

همچنین در این جلسه وزیر انرژی امارات متحده عربی هم از پایبندی صد درصدی این کشور به توافق اوپک خبر داد.

وزیر نفت نیجریه هم اعلام کرد که این کشور هنوز به رقم متعهدشده در توافق اوپک نرسیده است.

بر اساس ارزیابی آژانس بین‌المللی انرژی بازار جهانی کم‌وبیش در نیمه دوم امسال متعادل بود.

کامرزبانک هم به نقل از این سازمان بر این مسئله صحه گذاشته است.