۰ نفر

ادامه کاهش تولید نفت تا کم شدن دوباره ذخایر جهانی

تبعیت ۱۰۰درصدی از توافق کاهش تولید نفت اوپک/ تقویت دلار، نفت را ارزان کرد

۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۴
کد خبر: 221379
 تبعیت  ۱۰۰درصدی از توافق کاهش تولید نفت اوپک/ تقویت دلار، نفت را ارزان کرد

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر، امروز با ۴ سنت کاهش به ۵۶ دلار و ۸۲ سنت رسید.

قیمت نفت امروز به دلیل تقویت ارزش دلار تحت فشار قرار گرفت، اما با توجه به اینکه تولید کنندگان حاضر در نشست وین گفته اند که بازار در مسیر حرکت به سمت توازن مجدد قرار دارد، افت قیمت ها ناچیز بود. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سازمان کشورهای صادر کننده نفت، روسیه و چند تولید کننده دیگر، متعهد شده اند تا به منظور کمک به رشد قیمت ها تولید نفت خود را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند.

اسام المرزوق، وزیر نفت کویت که ریاست نشست روز جمعه کمیته مشترک وزرای کشورهای نظارت کننده بر توافق کاهش تولید را بر عهده داشت گفت، کاهش تولید ها به کم شدن میزان ذخایر جهانی نفت و رسیدن آن به متوسط 5 ساله اخیر کمک کرده است. اوپک رسیدن به این رقم را هدف گذاری کرده بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر، امروز با 4 سنت کاهش به 56 دلار و 82 سنت رسید که فاصله چندانی با بالاترین رقم از ماه مارس تاکنون نداشت. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر نیز امروز 10 سنت کاهش داشت و به 50 دلار و 56 سنت رسید که فاصله چندانی با بالاترین رقم 4 ماه گذشته نداشت.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای جهانی امروز شاهد رشد 0.1 درصدی بود. پس از آنکه انتخابات آلمان نشان داد که میزان حمایت از حزب راست افراطی افزایش داشته، ارزش یورو با کاهش همراه بود.

وزیر انرژی روسیه گفته، انتظار نمی رود تا قبل از ماه ژانویه تصمیمی در خصوص تمدید مجدد توافق کاهش تولید گرفته شود، هرچند که وزرای دیگر کشورهای تولید کننده نفت گفتند، ممکن است چنین تصمیمی تا قبل از پایان سال جاری میلادی گرفته شد.

وزیر انرژی امارات نیز گفته، میزان تبعیت از توافق کاهش تولید 100 درصدی است.