۰ نفر

دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای سومین هفته کم شد

۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۲۹
کد خبر: 220890
دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای سومین هفته کم شد

شرکت‌های انرژی آمریکا در شرایطی که تولیدکنندگان در واکنش به قیمت‌های ضعیف از برنامه‌های هزینه که در ابتدا برای سال جاری برنامه‌ریزی کرده بودند، عقب‌نشینی کرده‌اند، شمار دکل‌های حفاری نفت را برای سومین هفته متوالی کاهش دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز اعلام کرد شرکت‌های حفاری، شمار دکل‌های نفتی را  در هفته منتهی ۲۲ سپتامبر، ۵ حلقه کاهش داده و مجموع آنها را به ۷۴۴ حلقه رساندند که پایین‌ترین رقم از ژوئن به شمار می‌رود. به این ترتیب، شمار دکل‌های حفاری برای دومین ماه متوالی کاهش خواهد یافت و همچنین با بزرگترین کاهش ماهانه از ماه می سال ۲۰۱۶ روبروست. همچنین به سوی نخستین کاهش سه ماهه از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ به این طرف پیش می‌رود.

شمار دکل‌های حفاری که معیاری برای ارزیابی تولید آینده به شمار می‌رود، همچنان از ۴۱۸ دکل فعال در مدت مشابه سال گذشته بالاتر است. زیرا شرکت‌های انرژی زمانی که انتظار داشتند قیمت‌های نفت آمریکا بالاتر از ۵۰ دلار در هر بشکه باشد، برنامه‌های هزینه مفصلی برای سال ۲۰۱۷ چیدند.

قیمت‌های نفت که در پنج ماه از شش ماه گذشته کاهش داشته است، از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون حدود هفت درصد رشد داشته است.

طبق پیش‌بینی دولت آمریکا، تولید نفت شیل این کشور در اکتبر برای دهمین ماه متوالی افزایش خواهد یافت و به رکورد ۶.۱ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

اگرچه شرکت‌های تولید و اکتشاف متعدد سرمایه‌گذاری‌های خود برای سال جاری را به دلیل اُفت قیمت‌های نفت خام کمتر کرده‌اند، همچنان قصد دارند هزینه بیشتری در سال جاری نسبت به سال گذشته داشته باشند.

تحلیلگران در شرکت سیموز اند کو، متخصصان انرژی در بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی پایپر جافری، هفته گذشته پیش‌بینی خود برای رشد شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز را مورد بازبینی قرار دادند و اکنون انتظار دارند شمار آنها به ۸۸۱ حلقه در سال ۲۰۱۷ بالغ شود در حالی که هفته پیش از آن، پیش‌بینی آنها ۸۸۴ حلقه بود. اما پیش‌بینی‌ها برای سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تغییر نکرد و همچنان انتظار می‌رود شمار دکل‌ها به ترتیب به ۹۵۹ حلقه و ۱۱۱۴ حلقه افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۸۵۹ حلقه و ۵۰۹ حلقه در سال ۲۰۱۶ و ۹۷۸ حلقه در سال ۲۰۱۵ بوده است.