۰ نفر

صادرکنندگان LNG استرالیا در معرض محدودیت صادراتی

۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۰۶
کد خبر: 220377
صادرکنندگان LNG استرالیا در معرض محدودیت صادراتی

دیده‌بان رقابت استرالیا در آستانه تصمیم دولت این کشور پیرامون محدود کردن صادرات LNG‌ در سال ۲۰۱۸، اعلام کرد صادرکنندگان گاز ساحل شرقی عرضه داخلی را به حد کافی بالا نبرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اظهارات راد اسمیت، رییس کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا به توصیه‌ای اشاره دارد که ممکن است این کمیسیون به دولت ارایه دهد. دولت استرالیا بر مبنای گزارش‌های این کمیسیون و اپراتور بازار انرژی استرالیا، قرار است تا اول نوامبر درباره محدود کردن صادرات LNG تصمیم بگیرد.

رییس کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در سخنانی در کانبرا گفت: دورنمای عرضه گاز در سال ۲۰۱۸ از زمان نخستین گزارش گاز در مارس سال ۲۰۱۶ وخیم‌تر شده است. توافق‌های اخیری که از سوی شرکت‌هایی مانند اوریجین انرژی و سانتوس برای افزایش عرضه داخلی اعلام شد، به بازار گاز کمک چندانی نکرده است.

پروژه GLNG که سانتوس، توتال، پتروناس و شرکت گاز کره در آن سهم دارند، احتمالا با محدودیت‌های صادرات روبرو می‌شود زیرا از بازار داخلی گاز می‌گیرد تا قراردادهای صادراتش را پر کند.

بر اساس گزارش رویترز، گروه صنعت نفت استرالیا هفته جاری اعلام کرد ده‌ها قرارداد یا پروژه گازی جدید از مارس برای افزایش عرضه، اعلام یا امضا شده اند که معادل حدود ۱۰ درصد تقاضای بخش شرقی هستند و از دولت خواست صادرات را محدود نکند.