۰ نفر

بیش از ۵۵هزار مگاوات؛ پیک مصرف برق در تابستان امسال

۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۰۱
کد خبر: 220360
بیش از ۵۵هزار مگاوات؛ پیک مصرف برق در تابستان امسال

سرپرست وزارت نیرو گفت: امسال با همکاری مردم با دولت و وزارت نیرو از پیک مصرف آب و برق بدون هیچ مشکلی عبور کردیم.

'ستار محمودی' روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: وجود خنک کننده های جدید در بازار می توانست صنعت برق را به شدت تحت فشار قرار دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با تاکید بر اینکه ما در مصرف آب و برق نیازمند اعتدال هستیم، ابراز امیدواری کرد با مجموعه اقدام هایی که وزارت نیرو پیش رو دارد بتوانیم از تنگناها و گلوگاه های پیش رو در مسیر عبور کنیم.

** پیش بینی کاهش 20 درصدی بارندگی ها در پاییز امسال

وی درباره وضعیت آبی سال آینده گفت: وزارت نیرو به دلیل نداشتن مرکز پایش بارندگی ها از اطلاعات سازمان هواشناسی استفاده می کند و براساس اطلاعات اولیه این سازمان ما امسال پاییز پربارانی نخواهیم داشت که البه این اطلاعات برای یک ماه قابل اعتبار است.

محمودی پیش بینی کرد براساس اطلاعات موجود در پاییز امسال 10 تا 20 درصد کاهش بارندگی داشته باشیم.

سرپرست وزارت نیرو گفت: امسال میزان بارندگی ها 230 میلمیتر بود که نسبت به سال گذشته به طور میانگین پنج درصد کاهش نشان می دهد که طبیعی نیست.

** کاهش دو میلیارد مترمکعبی ذخیره سدها در سالجاری

این مقام مسئول در وزارت نیرو از کاهش دو میلیارد مترمکعبی ذخیره سدها در سال جاری خبردادو گفت: در حال حاضر 26 میلیارد مترمکعب حجم ذخیره آب پشت سدها است که نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

** بیش از 55 هزار مگاوات پیک مصرف برق در تابستان امسال

محمودی تصریح کرد: تابستان امسال از لحاظ فشار شبکه های آب و برق پربار بود، اما خوشبختانه ما همزمان با پیک برق پیک آب را پشت سرگذاشتیم و اکنون به سمت کاهش ظرفیت برای تعمیرات نیروگاه ها اقدام کرده ایم تا نیروگاه ها برای فصل پربار آینده آمادگی لازم را داشته باشند.

به گفته وی؛ پیک مصرف برق در تابستان امسال به 55 هزارو 400 مگاوات رسید.

وی اظهارداشت: امسال دو رکورد آمادگی 98 درصدی نیروگاه ها و 98.5 درصدی شبکه های انتقال برق در این صنعت به ثبت رسید زیرا به طور معمول در این صنعت دستیابی به ظرفیت بالای 95 درصد سخت و سنگین است.