۰ نفر

اولین گام‌های وزارت نیرو در دولت دوازدهم

۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۱۵
کد خبر: 216917
اولین گام‌های وزارت نیرو در دولت دوازدهم

باوجود اینکه وزارت نیرو دورانی بی‌وزیر را سپری می‌کند اما چند پیشنهاد مهم این وزارتخانه مورد تصویب شورای اقتصاد قرار گرفته و قرار شده که پس از تعیین وزیر در صدر اجرای برنامه‌ها قرار بگیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در آخرین جلسه شورای اقتصاد سه درخواست وزارت نیرو مبنی بر استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای انتقال آب شرب و کشاورزی به شهرهای شمال استان خوزستان، استفاده از اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک اسلامی و فروش بخشی از اراضی مازاد نیروگاه پرند مورد تصویب قرار گرفته است.

در تشریح این برنامه‌ها می‌توان گفت باتوجه به اینکه مساله آب استان خوزستان از پیچیدگی و حساسیت فراوانی برخوردار است و دولت اهمیت ویژه‌ای برای حل مسائل این استان قائل شده، قرار شده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای انتقال آب شرب و کشاورزی به شهرهای شمال استان خوزستان علی‌رغم اینکه برای دولت توجیه مالی ندارد، در دولت دوازدهم اقدام شود.

همچنین استفاده از اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک اسلامی به مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مختلف وزارت نیرو از مصوبات این جلسه بود. همچنین با دو درخواست دیگر سرپرست وزارت نیرو که یکی فروش بخشی از اراضی مازاد نیروگاه پرند و دیگری استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای انتقال آب شرب و کشاورزی به شهرهای ایذه، باغ ملک، هفتگل، قلعه تل، رامهرمز، صیدون و روستاهای مسیر بود که کل تسهیلات آبرسانی به شهرهای شمالی خوزستان ۴۰۶ میلیون یورو و میزان اشتغال‌زایی این طرح ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم است.

وزارت نیرو به ‌عنوان یک وزارتخانه کلیدی و مهم نقش ویژه‌ای در تامین زیرساخت‌های کشور دارد به همین دلیل در هیچ زمانی نمی‌توان اهمیت این وزارتخانه را نادیده گرفت، تصویب سه طرح پیشنهادی این وزارتخانه گواه این امر است که رویکرد دولت نسبت به این وزارتخانه در دولت دوازدهم جدی تر شده است.