۰ نفر

رشد قیمت نفت جهانی

۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۴
کد خبر: 213841
رشد قیمت نفت جهانی

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۲ سنت افزایش به ۵۱ دلار و ۷۸ سنت رسید.

  به گزارش رویترز، گمانه زنی ها در مورد کاهش تدریجی میزان عرضه نفت به ویژه در آمریکا موجب شد تا قیمت نفت امروز با افزایش همراه باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 12 سنت افزایش به 51 دلار و 78 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 15 سنت افزایش داشت و به 47 دلار و 52 سنت رسید.

فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار نفت گفت: «حجم ذخایر نفت خام آمریکا در طی هفته های اخیر رو به کاهش بوده است. اگر این روند کاهشی ذخایر تداوم یابد، می توان انتظار افزایش قیمت ها را داشت، به ویژه با توجه به محدود شدن عرضه نفت اوپک و روسیه.

میزان ذخایر نفت خام صنعتی آمریکا نسبت به بالاترین رقم های ماه مارس حدود 13 درصد کاهش یافته و به 466.5 میلیون بشکه رسیده است.

هرچند تولید نفت آمریکا رکورد 9.5 میلیون بشکه در روز را پشت سر گذاشته که بالاترین رقم از جولای 2015 تاکنون است، اما تحلیلگران معتقدند با توجه به اینکه تعداد سکوهای حفاری در آمریکا در حال کاهش است، رشد تولید نفت این کشور به زودی کند خواهد شد.

اریک نورلاند، از سی ام ای گروپ گفت: «به نظر می رسد که رشد تولید نفت آمریکا به سرعت دارند شتاب خود را از دست می دهد و این خبر خوبی برای اوپک و قیمت نفت خواهد بود.»

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان از جمله روسیه متعهد شده اند تولید خود را در فاصله ژانویه امسال تا مارس 2018، 1.8 میلیون بشکه در روز پایین بیاورند.