۰ نفر

مشکلی در تامین بنزین کشور وجود ندارد

۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷
کد خبر: 212938
مشکلی در تامین بنزین کشور وجود ندارد

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت ضمن تشریح آخرین وضعیت سوخت‌رسانی در کشور، درمورد راه اندازی جایگاه‌های تک‌سکویی اظهار کرد: فکر نمی‌کنم با توجه به مشکلاتی که وجود دارد این طرح راهگشا باشد. به نظر من در حال حاضر تعداد پمپ بنزین‌های احداثی در شهر تهران کافی است.

بیژن حاج محمدرضا، با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین بنزین کشور وجود ندارد، اظهار کرد: درحال حاضر حتی مازاد ذخیره بنزین هم داریم. ذخیره‌سازی بنزین در کشور نیز سطح بسیار مطلوبی دارد و قابل مقایسه با گذشته نیست. از طرف دیگر به نظر من اوج مصرف بنزین در شهریورماه خواهد بود که تمایل به مسافرت در مردم بیشتر می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه مصرف بنزین در حال حاضر با توجه به ساخت و واردات تعداد زیادی خودرو در کشور در شرایط قابل قبولی قرار دارد، افزود: این در حالی است که متاسفانه هیچ خودرویی از بازار مصرف خارج نشده است، بنابراین میزان مصرف بنزینی که از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام شده نرمال و طبیعی به نظر می‌رسد.

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت ادامه داد: مصرف بنزین خودروهای تولید داخل بالاست. در اکثر کشورهای دنیا خودروها یا به صورت مختلط از برق و باطری استفاده می‌کنند یا با برق حرکت می‌کنند، بنابراین مصرف سوخت آن ها پایین است. فقط ایران و چند کشور همجوار بیش از ۹۰ درصد از منابع سوخت فسیلی استفاده می‌کنند.

راه‌اندازی جایگاه‌های تک‌سکویی راه‌گشا نیست

حاج‌محمدرضا در ادامه درمورد راه اندازی جایگاه‌های تک سکویی اظهار کرد: جایگاه‌های تک‌سکویی قرار است در کنار خیابان راه‌اندازی شوند و از امکانات خیابان استفاده کنند. فکر نمی‌کنم با توجه به مشکلاتی که وجود دارد این طرح راهگشا باشد. در حال حاضر جایگاه‌های سه هکتاری هم خلوت هستند. تعدادی از جایگاه‌های تک‌سکویی در اصفهان و تعدادی دیگر در تهران راه‌اندازی شده‌اند. چنانچه این جایگاه‌ها تاسیس شوند نمی‌توانند از دستگاه کارتخوان استفاده کنند و باید بنزین را به صورت آزاد عرضه کنند.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به فرهنگی که در کشور وجود دارد، من موافق راه‌اندازی جایگاه‌های تک‌سکویی نیستم، زیرا هنگامی که در جایگاه کوچک دو یا سه ماشین وجود داشته باشد، مردم وارد جایگاه نمی‌شوند و برای سوخت‌گیری به جایگاه دیگر مراجعه می‌کنند.

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت درمورد این موضوع که در تهران معضل مکان و گرانی زمین برای تاسیس جایگاه وجود دارد، توضیح داد: در حال حاضر تعداد پمپ بنزین‌های احداثی در شهر تهران کافی است. این جایگاه‌ها حتی در پیک ترافیک نیز مشکلی ندارند. فقط در شمال غرب تهران با معضل جایگاه روبرو هستیم که رفع این نقص هم ظرف یک تا دو سال آینده برطرف خواهد شد اما در سایر مناطق تهران مشکلی وجود ندارد. در مرکز شهر تهران از ساعت ۵ یا ۶ عصر به بعد ترافیکی در جایگاه‌ها وجود ندارد و جایگاه‌ها تا صبح روز بعد به صورت نیمه‌تعطیل هستند