۰ نفر

خسارت ۲۰میلیارد ریالی توفان به تاسیسات برق هرمزگان

۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۴۳
کد خبر: 209293
خسارت ۲۰میلیارد ریالی توفان به تاسیسات برق هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: وزش شدید باد و توفان 2 روز گذشته، 20 میلیارد ریال به تاسیسات برق استان خسارت وارد کرده است.

علیرضا صفا سه شنبه افزود: بر اثر این توفان به 23 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 11 پست برق خسارت وارد شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود : خسارت ها به بخش های برق در شهرستان های بندرلنگه، رودان، بندرعباس ، بشاگرد، بندرخمیر و میناب وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان نیز در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: وقوع طوفان در بخش رودخانه شهرستان رودان موجب زخمی شدن 4 نفر شد که 2 نفر از آنها در بیمارستان شهرستان رودان بستری و 2 نفر دیگر مرخص شده اند .

این مقام مسئول گفت: طوفان همچنین موجب قطع راه ارتباطی 4 روستا در بخش سندرک و آب آشامیدنی 12 روستا با 4 هزار نفر جمعیت در این بخش شده است.

اقصی نقاط هرمزگان طی روزهای هشتم و نهم مردادماه شاهد ناپایداری وضعیت جوی و دریایی بودند که در برخی از مناطق این ناپایداری ها به شکل بارش باران و وزش شدید باد و گرد و غبار بود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، وضعیت جوی این استان از روز سه شنبه دهم مردادماه به حالت پایداری خواهد رسید اما طی روزهای آخر هفته دما بین دو تا چهار درجه افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر حدود 640هزار مشترک برق تحت پوشش شرکت توزیع برق هرمزگان قرار دارند که از این میزان ، 82 درصد مشترکان خانگی هستند که این مشترکان 64 درصد مصرف انرژی برق را به خود اختصاص داده اند.