۰ نفر

مشکل برق انتقال و توزیع است

۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶
کد خبر: 208866
مشکل برق انتقال و توزیع است

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: باوجود ورود موج گرمای هماهنگ به کشور، نیروگاه‌های تولید برق حرارتی آمادگی بالای ۹۹.۵ درصد برای تامین برق کشور را دارد که این مساله در طول چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

محسن طرزطلب، با بیان این که در حوزه تولید برق هیچ مشکل خاصی وجود ندارد، تصریح کرد: عمده برق کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود که در حال حاضر نیز این نیروگاه‌ها از آمادگی بالایی برخوردار هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان این که عمده مشکل تامین برق کشور در بحث انتقال و توزیع به وجود می‌آید، اظهار کرد: در بحث تولید هیچ مشکلی برای تامین برق وجود ندارد، اما زمانی که گرما زیاد می‌شود برای توزیع و انتقال برق شبکه با مشکلاتی مواجه می‌شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به میزان ظرفیت تولید نیروگاه‌های حرارتی، بیان کرد: این نیروگاه‌ها بیش از ۵۶ هزار مگاوات ظرفیت تولید دارند و با توجه به این که میزان گرما نیز در حال کاهش است بی‌شک وضعیت آمادگی نیروگاه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

طرزطلب در خصوص وضعیت فعالیت نیروگاه‌های حرارتی کشور، توضیح داد:  یک واحد نیروگاه در بندرعباس به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات از مدار خارج شد که تا سه روز آینده وارد مدار می‌شود، اما مابقی نیروگاه‌ها دولتی و خصوصی با تمام توان در حال فعالیت هستند.