۰ نفر

موافقت عراق با تمدید ۹ ماهه توافق کاهش تولید نفت

۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷
کد خبر: 195135
موافقت عراق با تمدید ۹ ماهه توافق کاهش تولید نفت

عربستان و عراق در مورد ضرورت تمدید ۹ ماهه توافق کاهش تولید به منظور تقویت قیمت نفت توافق کردند.

به گزارش رویترز، عربستان و عراق روز دوشنبه در مورد ضرورت تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید به منظور تقویت قیمت نفت توافق کردند و بدین ترتیب در شرایطی که تولید کنندگان نفت خود را برای نشست این هفته وین آماده می کنند، یکی از موانع عمده تمدید توافق کاهش تولید از میان برداشته شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان پس از دیدار با همتای عراقی خود در بغداد گفت، وی انتظار ندارد برای تمدید توافق کاهش تولید تا 9 ماه دیگر، شاهد مخالفتی در درون اوپک باشد.

اوپک قرار است روز پنجشنبه در وین تشکیل جلسه دهد و تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید که در ماه دسامبر بین اوپک و 11 تولید کننده غیر عضو اوپک از جمله روسیه به دست آمد را بررسی نماید.

وزیر انرژی عربستان در یک کنفرانس خبری مشترک با جبار اللعیبی، همتایی عراقی اش گفت، عراق به پیشنهاد تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید که در نشست وین ارائه خواهد شد، «چراغ سبز» نشان داده است.

وی افزود، توافق جدید مشابه توافق قبلی خواهد بود و تغییراتی جزئی خواهد داشت. وی همچنین گفت، هرگونه تصمیمی تا قبل از نشست اوپک نهایی نخواهد شد.

فالح در تلاش برای متقاعد کردن عراق، به عنوان دومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک جهت همراهی بات مدید توافق کاهش تولید، در سفری کم سابقه به بغداد سفر کرده است. جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق گفت، وی با عربستان در مورد ضرورت تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید توافق کرده است.

عربستان و روسیه تلاش دارند توافق کاهش تولید را از پایان ماه ژوئن تا پایان ماه مارس 2018 تمدید کنند. عراق، دومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک و کشوری که سریعترین رشد تولید را در میان اعضای اوپک داشته، تا روز دوشنبه تنها از تمدید 6 ماهه توافق کاهش تولید حمایت می کرد.