۰ نفر

آغاز تعاملات گسترده هلدینگ خلیج‌فارس با شرکت‌های بین‌المللی

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴
کد خبر: 192315
آغاز تعاملات گسترده هلدینگ خلیج‌فارس با شرکت‌های بین‌المللی

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس از امضای تفاهم‌نامه و قراردادهایی جدید با شرکت‌های خارجی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران خبر داد.

 عادل نژادسلیم در حاشیه سومین روز از برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: هلدینگ خلیج‌فارس تعامل گسترده‌ای را با شرکت‌های صاحب نام خارجی آغاز کرده است و برای سرمایه‌گذاری، فروش محصولات و فاینانس همکاری خواهیم داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شانا، وی درباره نمایشگاه امسال صنعت نفت گفت: صنعت پتروشیمی کشورمان همواره متحد و یکدل است و همه در یک مسیر حرکت می‌کنند. این دوره با توجه به گشایشی که با خارجی‌ها ایجاد شده پررونق بوده و این نمایشگاه را بسیار پربارتر و وسیع‌تر از سال‌های قبل می‌دانم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس با اشاره به رایزنی و مذاکره‌های هلدینگ خلیج‌فارس با شرکت‌های خارجی در حاشیه نمایشگاه نفت افزود: یک شرکت ژاپنی پیشتر برای خرید محصولات هلدینگ و عرضه آن در بازارهای مختلف ابراز علاقمندی کرده بوده و روز گذشته قراردادی برای عرضه پلی‌اتیلن میان شرکت شرکت ژاپنی ایتوچو و هلدینگ خلیج‌فارس امضا شد.

نژادسلیم یادآور شد: برنامه آینده هلدینگ خلیج‌فارس در راهبرد پنج‌ساله مطابق پیش‌بینی‌های تعیین شده پیش می‌رود و اهداف کلانی مثل استفاده از حداکثر ظرفیت‌های خالی در دستور کار قرار گرفته است و در تلاش هستیم پس از برنامه پنج‌ساله با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی میزان تولید را به صد درصد برسانیم.

وی افزود: هم اکنون پروژه‌هایی با سرمایه حدود ۶ میلیارد یورو آغاز شده است که نخستین پروژه از نیمه دوم سال ۹۷ راه‌اندازی خواهد شد و بعد از راه‌اندازی پروژه‌ها ظرفیت هلدینگ خلیج‌فارس از ۲۴ میلیون تن به ۴۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت همچنین دو پروژه بالادستی بیدبلند ۲ و  NGL۳۲۰۰ برای تأمین خوراک واحدهای مختلف پتروشیمی در پایین زنجیره به هلدینگ خلیج‌فارس سپرده شده است.