۰ نفر

عرضه بنزین مطابق با استاندارد تا سال ۱۴۰۰؛

بر‌اجرای مصوبه عرضه بنزین مطابق با استاندارد نظارت می‌شود

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۳۶
کد خبر: 192049
بر‌اجرای مصوبه عرضه بنزین مطابق با استاندارد نظارت می‌شود

سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: نظارت بر حسن اجرای مصوبه عرضه بنزین مطابق با استاندارد ملی به عهده سازمان ملی استاندارد است؛ یعنی این سازمان بر کار وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه توزیع و عرضه بنزین و تعیین اولویت پخش نظارت می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، از سازمان ملی استاندارد، بر اساس تصویب نامه ای که روز سه شنبه گذشته (12 اردیبهشت) با امضای معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد، بزودی در همه جایگاه های کشور بنزین مطابق با استاندارد ملی 4904 عرضه خواهد شد.

در این تصویب نامه مسئولیت های سازمان ملی استاندارد ایران، وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست درباره عرضه بنزین استاندارد در جایگاه ها مشخص شده است.

در این مصوبه، مسئولیت عرضه و توزیع بنزین و تطابق آن با استاندارد ملی بر عهده وزارت نفت، تعیین اولویت های توزیع بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست و مسوولیت حسن اجرای این تصویب نامه بر عهده سازمان ملی استاندارد قرار گرفته است.

بر اساس این مصوبه، بنزین دارای استاندارد ملی 4904 در چند مرحله بتدریج تا اول فروردین 1400 در همه جایگاه های کشور توزیع خواهد شد.

پیشتر «نیره پیروزبخت» رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرده بود این سازمان همواره با آگاهی و حساسیت بر تولید و عرضه کالاهای استاندارد نظارت داشته و دارد و برای تحقق این مصوبه نیز با همکاری وزارت نفت و سازمان حفاظت از محیط زیست تلاش خواهد کرد.

 مطابق جدیدترین مصوبه هیات دولت، بنزین مطابق استاندارد ملی ایران به شماره 4904 در 15 شهر شامل بندرعباس، رفسنجان، قم، ‌چابهار، یزد، کرمان، بوشهر، همدان، گرمسار، سمنان، دامغان،‌ شاهرود، سبزوار، نیشابور و ساری در همه جایگاه‌های درون شهری از تاریخ اول تیرماه امسال، در 60 درصد جمعیت شهری تحت پوشش کشور و در همه جایگاه‌های درون شهری از تاریخ اول فروردین ماه 1397، در 80 درصد جمعیت شهری تحت پوشش و در همه جایگاه‌های درون شهری از تاریخ اول فروردین ماه 1398 و در همه شهرها و همه جایگاه‌های کشور از تاریخ اول فروردین ماه 1400 توزیع و عرضه خواهد شد.