۰ نفر

فروش شرکت نفت ابوظبی ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۳۳
کد خبر: 190893
فروش شرکت نفت ابوظبی ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

امارات متحده عربی در راستای توافق با اوپک برای محدود کردن تولید، فروش نفت به مشتریانش در ژوئن را به میزان ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

 سخنگوی شرکت ملی نفت ابوظبی اعلام کرد: این شرکت فروش در ژوئن را به میزان ۱۰ درصد کاهش خواهد داد. این تولیدکننده دولتی که به ادنوک معروف است، میزان فروش برای ماه می را به میزان هفت درصد کاهش داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا ، امارات متحده عربی چهارمین تولیدکننده بزرگ در اوپک است. سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات، اوایل ماه جاری اظهار کرده بود با انجام تعمیرات در میدان‌های نفتی تا پایان می، این کشور از تعهدش برای کاهش تولید اوپک فراتر خواهد رفت ...

اوپک در نشستی در نوامبر سال گذشته با کاهش تولید اکثر اعضای خود موافقت کرد و ۱۱ تولیدکننده غیر عضو این سازمان در دسامبر به این توافق پیوستند.طبق گزارشی که در ۱۳ آوریل از سوی آژانس بین‌المللی انرژی منتشر شد، میزان پایبندی امارات به این توافق از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۵۱ درصد بوده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز شنبه سفر دوره‌ای به کشورهای تولیدکننده نفت آسیایی از جمله قزاقستان و جمهوری آذربایجان را پایان داد. الفالح در حساب توییتری خود نوشت: این کشورها به همراه عربستان در زمینه اهمیت پایبندی به توافق موافق بودند. محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: الفالح برای دستیابی به توافق پیش از نشست بعدی اوپک در ماه می با بسیاری از اعضای اوپک رایزنی می‌کند.

به گفته وی، ۲۴ تولیدکننده نفت که با کاهش تولید نفت موافقت کردند، روزنه‌های امیدی را در افق می‌بینند. مازاد ذخایر نفت در خشکی در اقتصادهای توسعه یافته از فوریه تا مارس حدود ۳۹ میلیون بشکه کاهش یافت. همچنین کاهش سریعی در حجم نفتی که در نفت‌کش‌ها نگهداری می‌شود، مشاهده می‌شود.