۰ نفر

صادرات برق کشور ۶.۷ میلیارد کیلووات ساعت است

۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۳۲
کد خبر: 188767
صادرات برق کشور ۶.۷ میلیارد کیلووات ساعت است

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در سال 95 ایران توانست بیش از 6.7 میلیارد کیلووات ساعت برق به کشورهای مختلف صادر کند.

هوشنگ فلاحتیان روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیروی برق در دانشگاه سمنان افزود: ایران به کشورهای مختلف و تمام کشورهایی که از طریق مرز زمینی به ایران متصل هستند برق صادر می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: ایران به کشورهایی مانند عراق ، پاکستان و افغانستان برق صادر و از کشورهای ترکمنستان و ارمنستان برق وارد می کند، اما در مجموع، تراز صادرات برق ایران نسبت به واردات به نحو قابل توجهی بیشتر است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه در پرتو اجرای این چنین کنفرانس هایی شاهد این هستیم که سال به سال خدمات شرکت های برق بهبود می یابد، گفت: درصد خودکفایی در بخش توزیع برق کشور نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است به گونه ای که 100 درصد از تجهیزات مورد نیاز برای توزیع نیروی برق هم اینک در داخل کشور و توسط متخصص های داخل کشور ساخته می شود.

فلاحتیان تصریح کرد: هم اکنون ایران جزو پنج کشوری است که تمام نیروگاه هایش در داخل کشور ساخته می شود و این یکی از افتخارات ملی است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان این که سال 96 چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور ساخته می شود، ادامه داد: نیروگاه های جدیدی که در کشور احداث می شود نیروگاه های سیکل ترکیبی است که بازدهی بالا دارند و بازدهی نیروگاه های گازی کشور با اجرای بخش بخار از 33 درصد به مرز 50 درصد افزایش می یابد و همچنین نیروگاه های جدید از نوع کلاس اف احداث خواهد شد که بازدهی 58 درصد دارند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ای برای افزایش قیمت برق برای امسال پیش بینی نشده است، مطالبات معوقه از مشترکان برق کشور را 6 هزار میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: هر استانی بتواند مطالبات معوقه خود را دریافت کند، 50 درصد از آن را می تواند در استان خود استفاده کند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ، یکی از راهبردهای صنعت توزیع برق برای مشترکین را طراحی فراسامانه خدمات یکپارچه مشترکین به نام فخیم، و طراحی و اجرای طرح متنوع مدیریت مصرف و تعامل فنی با نظام مهندسی عنوان کرد.

بیست و دومین کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیروی برق 2 روزه است و با حضور مسوولان کشوری، استان سمنان، استادان دانشگاه و چهره های علمی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دانشگاه سمنان در حال برگزاری است و 77 مقاله برای ارایه به صورت سخنرانی و 73 مقاله برای ارایه به صورت پوستر در این ککنفرانس در نظر گرفته شده است.

تلفات شبکه های توزیع نیروی برق، نقش شبکه های هوشمند در توزیع، تولید پراکنده و انرژی های تجدیدپذیر و کیفیت شبکه های توزیع، بررسی شناسایی چالش های و راهکارهای حقوقی صنعت ، فناوری اطلاعات و جی. آی. اس در سامانه های توزیع، توانمند سازی نیروی انسانی، سلامت و ایمنی محورهای این کنفرانس است.

٩٤،٣ درصد انرژی الکتریکی کشور از سوخت فسیلی تامین می شود و استفاده از دیگر روش های پاک تولید انرژی با کمک از سرمایه گذاری بخش خصوصی، از رویکرهای مهم ایران اسلامی در حوزه انرژی برق است و حدود 70 درصد از انرژی برق در استان سمنان صرف بخش تولید می شود که شامل 50 درصد در حوزه صنعت و 20 درصد در حوزه کشاورزی است و نرخ متوسط مصرف برق در این استان در بخش خانگی حدود 300 کیلو وات ساعت کمتر از میانگین کشوری است.