۰ نفر

پیش‌بینی لوک‌اویل روسیه از بهای نفت

۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۳۵
کد خبر: 179492
پیش‌بینی لوک‌اویل روسیه از بهای نفت

رئیس بخش خاورمیانه شرکت «لوک اویل» روسیه به پایگاه خبری «بلومبرگ» آمریکا گفت: با توجه به پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید، موجودی انبارها و همچنین تولید نفت شیل که مانع از رشد چشمگیر قیمت می شود، بهای طلای سیاه در دامنه 55 تا 65 دلار در هر بشکه تثبیت می شود.

«گاتی الجبوری» امروز (دوشنبه) به بلومبرگ گفت: توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای بازار نفت ثبات به همراه آورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: افزایش تولید نفت شیل در آمریکا نمی گذارد قیمت نفت از مقدار مشخصی بالا رود و توافق کاهش تولید و اراده اوپک برای حفظ قیمت در یک سطح منطقی نیز مانع کاهش قیمت از یک سطح معین می شود.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال در ساعت 11:32 صبح امروز به وقت دوبی به بهای 56 دلار و 46 سنت معامله شد.

به گفته الجبوری، لوک اویل که دومین تولیدکننده بزرگ نفت در روسیه است در قبال تعهد کاهش تولید عراق به اوپک، تولید خود در این کشور را کاهش نداده و همچنان نزدیک به 400 هزار بشکه در روز نفت تولید می کند.

رئیس بخش خاورمیانه شرکت لوک اویل روسیه همچنین تایید کرد این شرکت سرگرم مذاکره با شرکت ملی نفت ایران در مورد میدان های آب تیمور و منصوری واقع در غرب این کشور است.

بلومبرگ نوشت: همزمان با باز شدن بخش نفت و گاز ایران به روی سرمایه گذاران خارجی برای تامین سرمایه و فناوری، شرکت لوک اویل روسیه نیز به دنبال فرصت رشد بیشتر در خاورمیانه است.

این شرکت به تولید نفت از میدان های فراساحلی ابوظبی و تولید نفت سنگین در عمان و کویت علاقه مند است.

اوپک در نشست رسمی دهم آذر در وین برای نخستین بار از سال 2008 با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.

ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا در اوپک عضوند.

براساس این توافق، قرار است اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد. اجرای این توافق از آغاز سال 2017 میلادی (دوازدهم دی) آغاز شده است و 6 ماه ادامه دارد.

ایران، نیجریه و لیبی از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنا شده اند.

اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد. این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند.

اوپک و غیراوپک در نشست ماه مه (اردیبهشت-خرداد) در مورد تمدید این توافق ها تصمیم می گیرند.