۰ نفر

نفت ۳۰ دلاری در کمین بازارهای جهانی

۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۳۵
کد خبر: 179188
نفت ۳۰ دلاری در کمین بازارهای جهانی

از آنجا که توافق اوپک تا ماه ژوئن برقرار است، از هم اکنون بازار گمانه زنی برای بازگشت نفت ۳۰ دلاری به بازار داغ شده است.

نفت

1. مردم درباره نفت ۳۰  دلاری صحبت می کنند

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، قیمت نفت نوساناتی در کانال 56 دلار در ماه جاری داشته است. زمانی بهای نفت- در ژانویه 2016- به 27 دلار خم رسیده بود. اوپک اعضای خود را جمع کرد و درباره کاهش تولید و کاهش عرضه به بازار برای مقابله با کاهش قیمت نفت گفت و گو کرد؛ نتیجه این شد که اعضا در نوامبر همان سال به توافق رسیدند که تا ماه ژوئن تولید خود را کاهش دهند. اما هم اکنون ابهاماتی پیش آمده که بعد پایان ماه ژوئن چه اتفاقی برای بازار نفت رخ می دهد؟ یک اقتصادد آمرو بانک می گوید «امکان دارد قیمت به راحتی به کمتر از 30 دلار برسد.» البته این پیش بینی ما را یاد پیش بینی گلدمن در سال سپتامبر 2015 می اندازد که گفت قیمت نفت به کم تر از 20 دلار می رسد و البته نرسید.

2.      بحران مالی بعدی ممکن است در پارکینگ شما باشد

آمریکایی ها عاشق خودروهایشان هستند. به طوری که بدهی های آمریکایی ها برای خرید خودرو به خصوص خودروهای بزرگی که گالن گالن بنزین استفاده می کنند،همیشه رقم بزرگی است. آمار کلی وام خودرویی آمریکایی ها در چهارماهه آخر سال 2016 به رکورد رسیده است و این موضوع نشان دهنده یک بازار حبابی است. راننده هایی با اعتبارهای پایین وام هایی بیش از دارایی خود می گیرند.

نفت