۰ نفر

بهره‌مندی ۱۰۰ درصد ایرانیان از گاز تا پایان سال ۹۶

۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۶
کد خبر: 165557
بهره‌مندی ۱۰۰ درصد ایرانیان از گاز تا پایان سال ۹۶

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از عزم جدی دولت تدبیر و امید برای گازدار شدن ۱۰۰درصد جمعیت کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال آینده سراسر کشور و همه مناطق شهری و روستایی ایران از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

سعید مومنی که برای تودیع و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید شرکت گاز استان سمنان به سمنان سفر کرده در حاشیه دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: طرح‌های گازرسانی به مناطق روستایی در کشور شتاب گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه تا پایان امسال بخش زیادی از روستاهای فاقد گاز در کشور گازرسانی می‌شوند ادامه داد: ظرف دو ماه آینده و تا دهه مبارکه فجر امسال با پایان یافتن بخشی از پروژه‌های در دست اجرا بیش از ۲۵۰۰ روستای کشور از نعمت گازطبیعی بهره‌مند خواهند شد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از برنامه‌ریزی کلان دولت یازدهم برای پایان دادن به استفاده از دیگر سوخت‌های مرسوم خبر داد و افزود: در همین راستا دولت تدبیر و امید مصر است که تا پایان سال ۹۶ علاوه بر مناطق شهری و شهرک‌های صنعتی، همه روستاهای کشور را در بخش خانگی به شبکه گازرسانی متصل کند.

مومنی با اشاره به برودت هوا در فصل زمستان و افزایش مصرف این سوخت، گفت: خوشبختانه امسال باوجود اینکه در چند برهه شاهد کاهش شدید دما و افزایش مصرف گاز در کشور بودیم اما با مدیریت و برنامه‌ریزی که صورت گرفت هیچ‌گونه افت فشار و قطعی گازی در هیچکدام استان‌ها نداشتیم.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اذعان به اینکه از نظر تولید گاز مشکلی نداریم وعده‌داد: تا پایان فصل سرما نیز از وقوع افت فشار و قطعی گاز در کشور جلوگیری کند.

این مقام مسئول به انتقاد از مصرف بالای گاز و عدم صرفه‌جویی در این سوخت ارزشمند پرداخت و گفت: ایران بعد از امریکا و روسیه سومین مصرف‌کننده بزرگ گاز در جهان است.

وی بر لزوم فرهنگسازی در خصوص مصرف بهینه گاز تاکید و خاطرنشان کرد: به‌طور میانگین روزانه ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور تولید می‌شود که بخش اعظم آن به مصرف می‌رسد.