۰ نفر

کویت صادرات نفت به آمریکا و اروپا را کاهش می دهد

۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۶
کد خبر: 165087
کویت صادرات نفت به آمریکا و اروپا را کاهش می دهد

کویت در قالب اجرای توافق نفتی میان کشورهای اوپک در اجلاس وین، فروش نفت در بازارهای آمریکا و اروپا را کاهش خواهد داد.

یک مقام مسئول در شرکت ملی نفت کویت به پایگاه خبری بلومبرگ گفته است عرضه نفت خام این کشور در آمریکا و اروپا کاهش بیشتری نسبت به عرضه در بازارهای آسیایی خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش بلومبرگ، کویت پیش از این به شرکای خود اطلاع داده بود بر اساس توافق اوپک از ماه ژانویه سال آینده میلادی عرضه نفت را کاهش خواهد داد. اظهارات این مسئول کویتی سبب افزایش بهای فروش نفت در معاملات بازار شده است.

همزمان بسیاری از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز در جهت اجرای توافق نفتی وین، از کاهش صادرات نفت خود سخن گفته اند و سازمان کشورهای سازمان نفت، اوپک، در گزارش ماهانه خود از کاهش تولید نفت عربستان و کویت در ماه نوامبر خبر داد.

در این گزارش آمده است: برای پایبندی به توافق کشورهای عضو اوپک برای کاهش تولید نفت برخی کشورها عضو اوپک در ماه نوامبر روندی نزولی را در پیش گرفته است. به‌رغم این کاهش تولید از سوی عربستان و کویت مجموع تولید نفت عربستان در این ماه افزایش یافته است.

براساس آمار منتشر شده تولید نفت اوپک در ماه نوامبر با 151 هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ماه قبل از آن به 33.87 میلیون بشکه در روز رسید. افزایش تولید نفت آنگولا، نیجریه و لیبی از اصلی‌ترین دلایل افزایش متوسط تولید نفت اوپک محسوب می‌شود.

براساس گزارش منتشر شده تولید نفت عربستان در ماه نوامبر با 47 هزار و 200 بشکه در روز کاهش به 10.512 میلیون بشکه در روز رسید. از سوی دیگر کویت نیز تولید نفت خود را 51 هزار و 300 بشکه در روز کاهش داد و به 2.787 بشکه در روز رساند.

محمد الرمحی وزیر نفت و گاز عمان نیز دراین باره اعلام کرد: مسقط جهت مشارکت برای اجرای توافق بین المللی، تولید نفت خود را روزانه 45 هزار بشکه کاهش خواهد داد و بدین ترتیب حجم تولید نفت درعمان 3 تا 4 درصد کاهش خواهد یافت .