۰ نفر

پاکستان خواهان خرید برق از ایران است

۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶
کد خبر: 164076
پاکستان خواهان خرید برق از ایران است

رایزن اقتصادی پاکستان در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این کشور متقاضی خرید برق از ایران است.

'نذر محمد رانجها' روز سه شنبه در حاشیه حضور در نمایشگاه توانمندی های اقتصادی استان کرمانشاه اظهار کرد: پاکستان در زمینه نفت و الکتریسته خواهان همکاری با ایران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه پاکستان می خواهد که 300 مگاوات انرژی الکتریسیته از ایران خریداری کند، گفت: آماده ایم که روابط تجاری خود با ایران را افزایش دهیم و در این زمینه گفت وگوهایی با مقامات ایرانی داشته باشیم.

رایزن اقتصادی پاکستان در ایران با بیان اینکه سطح تبادلات تجاری بین 2 کشور به پنج میلیون دلار می رسد،افزود: روسای جمهوری 2 کشور در دیدارهایی که با یکدیگر داشتند، عنوان کردند که میزان تبادلات تجاری ایران و پاکستان پایین تر از سطح انتظار است و باید این میزان افزایش یابد.

رانجها یادآور شد: ایران و پاکستان 2 کشور دوست و همسایه هستند و بیش از 9 هزار کیلومتر مرز مشترک دارند از این رو زمینه برای رشد تبادلات تجاری بین ایران و پاکستان فراهم است.

رایزن اقتصادی پاکستان در ایران با بیان اینکه بیش از سه هزار زمینه برای همکاری اقتصادی بین ایران و پاکستان وجود دارد، گفت: بسیاری از محصولات پاکستان به صورت مستقیم به ایران صادر نمی شوند، این مواد در ابتدا به کشورهایی اروپایی و حاشیه خلیج فارس می رود و سپس با قیمت هایی چند برابر به ایران فروخته می شوند.

رانجها تاکید کرد: ما می خواهیم این رابطه ها از بین روند و محصولات با قیمت های ارزان تر به صورت مستقیم به ایران صادر شوند.

'آصف علی خان درانی' سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران چندی پیش اعلام کرد: با توجه به توافق ایران و 1+5 می توان گفت که از طریق این توافق و اقدام مشترک راههای بسیاری برای مسایل موجود ایجاد شده و تحریم های بین المللی علیه ایران کاهش یافته است.

سفیر پاکستان در تهران با بیان این که ما از سرمایه گذاری ایران در پاکستان استقبال می کنیم، افزود: به دنبال توافق هسته ای برخی مشکلات مانند مسایل بانکی با ایران که با آن مواجه بودیم رو به حل شدن است.

درانی همچنین به سفر فروردین ماه گذشته رییس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و امضای اسناد همکاری میان دو کشور در زمینه های صادرات برق، بیمه، اتاق های بازرگانی، برنامه راهبردی بازرگانی، رسانه ای، آکادمی و علمی، پزشکی، بهداشت و گردشگری از سوی وزیران مربوطه در حضور سران دو کشور اشاره کرد و یادآور شد: حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان در مدت چهار سال از یک میلیارد دلار به پنج میلیارد دلار افزایش می یابد.