۰ نفر

اتمام پروژه توسعه میدان یاران شمالی تا دی ماه

۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۹
کد خبر: 160498
اتمام پروژه توسعه میدان یاران شمالی تا دی ماه

مجری طرح توسعه یاران شمالی از تکمیل این طرح تا دی ماه خبر داد و گفت: گاز این میدان پس از قرار گرفتن کمپرسورها در مدار توسط خط ۸ اینچ به ۳۲۰۰NGL ارسال خواهد شد.

آرش باقرزاده، با اشاره به افتتاح پروژه یاران شمالی در هفته گذشته توسط ریاست جمهوری اظهار کرد:در حال حاضر روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت خام از این میدان برداشت می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه در میدان یاران شمالی ۲۰ حلقه چاه حفاری شده است، افزود:پس از جداسازی نفت و گاز در واحد فرآورش، گاز از طریق کمپرسورهایی که یک ماه آینده در مدار قرار می گیرند توسط خط ۸ اینچ به ۳۲۰۰ NGL ارسال خواهد شد. پیمانکار در حال تکمیل بخش گاز است و پروژه تا دو ماه آینده تکمیل می شود.

باقرزاده درمورد گاز میدان یاران شمالی توضیح داد: بخش گاز شامل نم زدایی، و ایرکولرها(خنک کننده های هوایی) و کمپرسور می شود که همه تجهیزات به غیر از کمپرسور در سایت نصب هستند و کمپرسور نیز  ۴دسامبر (۱۴آذر) حمل می شود و تا آخر دسامبر کمپرسورهای گازی  که قرار است در بخش گاز فعالیت کنند در واحد فرآورش نصب خواهند شد و پروژه تا دی ماه تحویل بهره بردار شرکت اروندان خواهد شد.