۰ نفر

معاون وزیر نیرو خبر داد

توانیر منحل نمی‌شود

۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴
کد خبر: 156283
توانیر منحل نمی‌شود

هفته گذشته نمایندگان مجلس از انحلال توانیر خبر دادند، این در حالی است که معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی این مساله را به‌طور کامل رد کرد و گفت: هیچ برنامه‌ای برای انحلال توانیر وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، هوشنگ فلاحتیان امروز در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق در خصوص این خبر اظهار کرد: با توجه به این‌که محصول برق به قیمت کمتر از قیمت تمام شده و به صورت تکلیفی براساس سیاست‌های ابلاغی به فروش می‌رسد باید گفت که فاصله موجود بین قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی بسیار زیاد است.

به گفته وی، مجلس و دولت در تعامل با یکدیگر برنامه‌ریزی کرده‌اند تا بتوان مابه‌التفاوت قیمت تمام شده و فروش تکلیفی را از منظری تامین کرد به‌طوری که دولت بعد از شروع به کارش در طول این سه سال کمک‌های شایانی را به صنعت برق کرده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اقدامات صورت گرفته دولت در این زمینه، تصریح کرد: از 30 هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق اکنون به 20 هزار میلیارد تومان رسیده‌ایم که این اتفاق در طول یکسال اخیر رخ داده است.

فلاحتیان با بیان این‌که صنعت برق صنعتی است که باید به صورت شبانه‌روزی خدمات را در اختیار مردم قرار دهد، گفت: ایجاد وقفه در ارائه‌ی خدمات جامعه را دچار مشکل می‌کند، لذا حساسیت صنعت برق در حدی است که تمامی اهالی مجلس و دولت به کمک ما آمده‌اند.

وی با بیان این‌که تنها در این صورت می‌توان چالش‌های پیشرو را مدیریت کرد، تاکید کرد: در طول سه سال گذشته بیش از شش هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده علاوه بر این شاهد توسعه هزاران کیلومتر شبکه برق و به مدار آمدن هزاران ایستگاه برق جدید بوده‌ایم.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی صنعت برق در شرایطی قرار دارد که با کمک مسوولان روز به روز رشد و شکوفایی بیشتری پیدا می‌کند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر واردات سیم و کابل چینی تاکید کرد: به هیچ عنوان این خبر صحت ندارد، چرا که کیفیت محصولات ایرانی از جمله سیم و کابل به حدی است که مصرف‌کنندگان تمام محصولات خود را از داخل تامین می‌کنند.