۰ نفر

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد:

آغاز فعالیت جایگاه‌های زنجیره‌ای از آذرماه

۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۱۲
کد خبر: 154027
آغاز فعالیت جایگاه‌های زنجیره‌ای از آذرماه

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از آغاز فعالیت جایگاه‌های زنجیره‌ای (برند) از آذرماه جاری خبر داد و گفت: ممکن است فعالیت این جایگاه‌ها منجر به کاهش قیمت بنزین شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا مظلومی در نشست خبری که ظهر امروز در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، با اشاره به ارائه‌ مجوز به شرکت‌های صاحب صلاحیت جهت احداث جایگاه‌های زنجیره‌ای (برند)، اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و وزارت نفت در راستای ایجاد تسهیلات مطلوب‌تر برای ارائه‌ خدمات به مشتریان و اجرای رسالت قانونی در رابطه با واسپاری برخی از اختیارات به بخش خصوصی مبادرت به شناسایی شرکت‌های صاحب صلاحیت در زمینه احداث جایگاه‌های زنجیره‌ای کرد.

وی افزود: فراخوان از طریق سایت‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام شد و بالغ بر ۷۰ شرکت مراجعه کرده و ۲۶ شرکت پرونده خود را ارسال کرده‌اند. در نهایت مجوز فعالیت ۱۷ شرکت صادر شد و قرار است این شرکت‌ها رسالت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را در زمینه پخش این فرآورده‌ها برعهده بگیرند.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تصریح کرد: در ابتدا این شرکت‌ها به خودروها سوخت‌رسانی می‌کنند و در فازهای بعدی انبارهای نفتی را پر کرده و در نهایت در بخش تولید فرآورده‌ها و واردات فرآورده‌ها فعالیت می‌کنند.

مظلومی با بیان این‌که برای این شرکت‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این تسهیلات بعدا اعلام می‌شود و شرکت‌های صاحب صلاحیت با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی باید کار خود را آغاز کنند.

وی از آغاز فعالیت این شرکت‌ها به صورت پایلوت در اصفهان خبر داد و گفت: تا پایان آذرماه فعالیت رسمی شرکت‌ صاحب صلاحیت در این زمینه آغاز می‌شود. البته لوگوی این شرکت‌ها در شهرهای شیراز، بندرعباس و مازندران در جایگاه‌ها نصب شده است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر این‌که فعالیت این شرکت‌ها هیچ تاثیری در قیمت بنزین ندارد، توضیح داد: حتی ممکن است فعالیت این شرکت‌ها منجر به کاهش قیمت بنزین شود، زیرا در حال حاضر شرکتی که در اصفهان فعالیت می‌کند درخواست کرده است که از ۱۲ شب تا شش صبح بنزین را با تخفیف به مصرف‌کنندگان عرضه کنند.