۰ نفر

استفاده از باتری برای تامین برق شهری در آمریکا

۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲
کد خبر: 153738
استفاده از باتری برای تامین برق شهری در آمریکا

سازمان تحقیقات پیشرفته انرژی ایالات متحده تصمیم دارد تا پروژه تحقیقاتی ساخت یک باتری عظیم برای ذخیره انرژی برق در مقیاس شهری را اجرا کند.

به گزارش دیلی‌میل، ارنست مونیز، دبیر وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا معتقد است که ساخت اولین باتری عظیم شهری به منظور ذخیره برق مازاد در روز و تحویل انرژی در شب مهمترین اقدام برای کنار گذاشتن فناوری‌های رایج بر پایه سوخت‌های فسیلی است.  

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اریک رولفینگ، معاون فناوری سازمان تحقیقات پیشرفته وزارت انرژی آمریکا عنوان کرد: تاکنون مطالعات و بحث‌های مختلفی در مورد آینده شبکه تولید و توزیع برق انجام شده و هدف اصلی این سازمان تمرکز بر روی ورود انرژی‌های نو به شبکه برق ایالات متحده است.

در شرایط فعلی بهترین روش برای جبران نوسان مصرف برق در روز و شب استفاده از فناوری هیدروالکتریک به معنای پمپاژ آب در زمان کم‌باری به مخزن مرتفع و بازگشت آب به توربین در زمان پرباری شبکه است. در حال حاضر این روش بیش از 95 درصد انرژی مورد نیاز شبکه برق را ذخیره می‌کند.

کارشناسان صنعت برق آمریکا معتقدند که استفاده از فناوری هیدروالکتریک در مقیاس بزرگتر و برای ذخیره انرژی در سطح کلان اقتصادی نیست، چرا که این فناوری نیازمند زیرساخت‌های عظیم است و باید در مناطق کوهستانی احداث شود.

محققان وزارت انرژی ایالات متحده با مقایسه روش ذخیره انرژی هیدروالکتریک و مجموعه باتری‌های لیتیومی دریافتند که در صورت رفع بعضی از مشکلات باتری‌های لیتیوم امکان استفاده از این فناوری به صورت اقتصادی و در مقیاس وسیع وجود دارد.

فناوری دیگر قابل استفاده جهت ذخیره برق در زمان کم‌باری شبکه استفاده از مخازن عظیم الکترولیت جهت ذخیره برق است. این فناوری را می‌توان با افزودن مخازن الکترولیت به مقیاس مورد نظر رساند.

سازمان تحقیقات پیشرفته وزارت انرژی ایالات متحده تاکنون 85 میلیون‌ دلار بودجه برای فناوری ذخیره انرژی شبکه در باتری دریافت کرده است.