۰ نفر

رویترز:

بازار جهانی نفت در انتظار نشست اوپک از تلاطم ایستاد

۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۴
کد خبر: 148012
بازار جهانی نفت در انتظار نشست اوپک از تلاطم ایستاد

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد: همزمان با گردهمایی بزرگ ترین تولیدکنندگان نفت جهان در الجزایر، قیمت نفت صبح روز دوشنبه ثابت ماند و کارشناسان انرژی تحولات این رویداد را پیگیری می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 9صبح روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن با دو سنت کاهش نسبت به جمعه گذشته به 45 دلار و 87 سنت در هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ساعت یاد شده در بازار نیویورک 45 دلار و 87 سنت مورد معامله قرار گرفت که نسبت به جمعه گذشته اندکی افزایش نشان می دهد.

قیمت های نفت هفته گذشته پنج درصد کاهش داشت و شواهد حاکی از آن است که ایران و عربستان سعودی در دستیابی به توافق اولیه در مورد فریز تولید نفت اندکی پیشرفت کرده اند.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حاشیه مجمع بین المللی انرژی در تاریخ 26 تا 28 سپتامبر (پنجم تا هفتم مهر) در الجزایر نشست غیررسمی برگزار می کنند و پیش بینی شده که محور مذاکرات این نشست، پیرامون فریز تولید نفت باشد.

«نورالدین بوطرفه» وزیر انرژی الجزایر دیروز (یکشنبه) گفت: اعضای اوپک نمی توانند از این نشست دست خالی بیرون آیند و « امین ناصر » مدیرعامل شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) نیز هشدار داده که بازار نفت هنوز ضعیف است و در آینده نزدیک همچنان نوسان خواهد داشت.

جمعه گذشته رویترز به نقل از سه منبع اعلام کرد، عربستان پیشنهاد کرد که چنانچه ایران امسال با فریز تولید نفت خود موافقت کند، این کشور نیز تولید نفت خود را کاهش خواهد داد. 

ریاض در قبال فریز تولید ایران در سطوح کنونی آن که معادل سه میلیون و 600 هزار بشکه در روز است، آماده کاهش تولید خود به سطح اوایل سال 2016 است. 

ایران در پی لغو تحریم های هسته ای در ژانویه (دی ماه 1394) بارها اعلام کرده است تا پیش از افزایش سطح تولید خود به چهار میلیون بشکه در روز، هیچ توافقی در مورد فریز تولید را نمی پذیرد.