۰ نفر

وزیر نفت:

لوک‌اویل تفاهم‌نامه توسعه میدان ایرانی را زودتر عملیاتی کند

۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۲۰
کد خبر: 146711
لوک‌اویل تفاهم‌نامه توسعه میدان ایرانی را زودتر عملیاتی کند

وزیر نفت خواستار ایجاد بنیان همکاری بلندمدت میان شرکت ملی نفت ایران و لوک اویل شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بیژن زنگنه بعدازظهر امروز (دوشنبه، ٢٩شهریورماه) در دیدار با واگیت آلکپروف، مدیرعامل شرکت لوک اویل با بیان این مطلب گفت: شرکت لوک اویل یادداشت تفاهمی برای توسعه یکی از میدانهای نفتی امضا کرده است که امیدواریم هر چه زودتر عملیاتی شود.

مدیرعامل لوک اویل هم با اشاره به این که پیش از این دیدار، ملاقات و مذاکرات خوبی با علی کاردر، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران داشته است، افزود: شرکت لوک اویل علاقه مند به سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران است.

وی افزود: امیدواریم مطالعه ٢ میدان نفتی منصوری و آب تیمور منجر به توسعه روابط دو جانبه شود.

لوک اویل در سال ۱۹۹۱میلادی با ادغام سه شرکت دولتی نفت روسیه، از سوی مدیر عامل کنونی لوک اویل که در آن مقطع وزیر انرژی اتحاد جماهیر شوروی بود، راه اندازی شد.

میدان نفتی منصوری  یکی از میدان های نفتی ایران است، که در استان خوزستان، در فاصله ۵۰ کیلومتری از جنوب شرقی اهواز و در حدود ۶۰ کیلومتری شمال خلیج فارس مستقر است. این میدان از شمال غربی در همسایگی میدان نفتی اهواز، از غرب با میدان آب تیمور و از شمال شرقی در مجاورت میدان نفتی شادگان قرار دارد. ظرفیت تولید نفت خام میدان منصوری بطور متوسط معادل ۱۰۰ هزار بشکه در روز است.

میدان نفتی آب تیمور نیز در فاصله ۲۵ کیلومتری از غرب اهواز، میان میدان نفتی منصوری و میدان نفتی اهواز قرار دارد. ساختار میدان آب تیمور با عملیات لرزه‌نگاری در سال ۱۳۴۰ کشف و پس از حفر چاه شماره۱ در سال ۱۳۴۶ و اثبات وجود نفت در مخزن بنگستان این میدان، تولید از آن در سال ۱۳۷۰ آغاز شد.

بر مبنای محاسبات اولیه، حداقل نفت درجای میدان نفتی آب تیمور ۱۵ میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود. تولید کنونی مخزن بنگستان میدان آب تیمور ۶۰ هزار بشکه در روز است. میدان نفتی آب تیمور از میدان‌های تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.