۰ نفر

دریافت پول های بلوکه شده پتروشیمی شازند با رفع تحریم ها

۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۴۳
کد خبر: 146056
دریافت پول های بلوکه شده پتروشیمی شازند با رفع تحریم ها

مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت:با توجه به تولید یک میلیون تن محصول در این واحد پتروشیمی، توانستیم بیشترین میزان فروش را نیز به ثبت برسانیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آنا، خداداد غریب پور مدیرعامل پتروشیمی شازند با بیان این مطلب افزود: پول تمام صادرات این شرکت به طور کامل وصول شده است و صادراتی نیز که پیش از برداشته شدن تحریم ها صورت گرفته نیز دریافت شده و این به این معناست که تحریم نتوانست ما را تحت فشار قرار دهد.

وی افزود: این پتروشیمی در سال گذشته توانست بیش از 561 هزار تن محصول را به نقاط مختلف دنیا صادر کند.

وی ادامه داد:با رفع تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام توانستیم بیش از 6 میلیون یورو از پول های بلوکه شده پتروشیمی شازند را از بانک‌های خارج از کشور دریافت کنیم و در این راه اولین شرکتی هستیم که پول خود را دریافت کردیم.

غریب پور به مشکل تامین خوراک این واحد اشاره کرد و افزود: تامین کنندگان اصلی خوراک ما پالایشگاه های شازند و اصفهان هستند اما از آنجا که اولویت اصلی این پالایشگاه ها تولید بنزین است، خوراک مورد نیاز این واحد به صور کامل تامین نمی شود.

وی ادامه داد: به دلیل عدم تامین خوراک مورد نیاز از این دو پالایشگاه، تلاش کردیم تا از منابع دیگر خوراک را به واحد پتروشیمی برسانیم و حتی در مواردی واردات نیز داشتیم.

مدیرعامل پتروشیمی شازند افزود: بر همین اساس خوراک از 16 منبع تامین شد که این امر بالا رفتن هزینه ها را به دنبال داشت.

وی گفت: پتروشیمی شازند می تواند روزانه تا 300 تن ال پی جی به عنوان خوراک مصرف کند بنابراین انتطار داریم با مذاکرات انجام گرفته پالایشگاه شازند ال پی جی تولیدی خود را به عنوان خوراک به پتروشیمی شازند بدهد.

مدیرعامل پتروشیمی شازند به رعایت اصول اچ اس ای در این واحد تاکید کرد و افزود: با فعالیت های صورت گرفته پتروشیمی شازند از لیست صنایع آلاینده خارج شد.

غریب‌پور با اشاره به روند استخدامی پالایشگاه شازند گفت: برنامه استخدامی این مجموعه از افراد بومی انجام شده و کاملا تحت نظر مسئولان بوده است.

وی در پایان به تامین کاتالیست های مورد نیاز اشاره کرد و گفت: در باره تامین کاتالیست ها با تامین کننده های اصلی به توافق رسیده ایم و توانستیم کاتالیست های مورد نظر را تامین کنیم.