۰ نفر

شات داون همه واحدها تا زمان حل مشکل مبین

توقف فعالیت پتروشیمی‌های فاز یک عسلویه بعد از آتش‌سوزی

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۴۴
کد خبر: 145765
توقف فعالیت پتروشیمی‌های فاز یک عسلویه بعد از آتش‌سوزی

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی می گوید، فعالیت همه پتروشیمی های فاز یک عسلویه به دلیل وقوع حادثه در پتروشیمی مبین متوقف شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علی محمد بساق زاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از پتروشیمی اراک گفت: مجتمع پتروشیمی مبین یوتیلیتی (خدمات پشتیبانی) را تامین می کند که در حال حاضر این پتروشیمی دچار حادثه شده است.

وی افزود: پتروشیمی مبین دارای سه خط لوله است که یک خط لوله آن دچار حادثه شده است و عملیات مهار آتش سوزی ادامه دارد.

بساق زاده می گوید، باید خوراک موجود در خط لوله حادثه دیده به طور کامل تخلیه شده تا آتش مهار شود.

مدیر نظارت برتولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: پس از خاموش شدن آتش، گاز از دو خط لوله دیگر به پتروشیمی مبین منتقل می شود تا واحدهای یوتیلیتی این پتروشیمی در مدارتولید قرار گیرند.

به گفته بساق زاده، پس از آماده شدن پتروشیمی مبین برای تامین یوتیلیتی، سایر مجتمع های پتروشیمی عسلویه که به پتروشیمی مبین وابسته هستند فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، آتش سوزی در ایستگاه تقلیل فشار پتروشیمی مبین حدود ساعت 11 ظهر امروز رخ داد و با توجه به حضور به موقع نیروهای امدادی و آتش نشانی و اتخاذ تدابیر لازم از سوی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ، شرایط تحت کنترل و حریق درحال مهار است.

پتروشیمی مبین به عنوان تولیدکننده سرویس های جانبی، تأمین کننده آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن و هوای فشرده و تصفیه کننده پساب های صنعتی مجتمع های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی (عسلویه) فعالیت می کند.

شرکت پتروشیمی مبین در سال 1379 راه اندازی شد و در شهریور 1393 با نماد «مبین» به فهرست شرکت های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران وارد شد.

این شرکت 100٪ متعلق به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بود که در تاریخ اردیبهشت 94، هفت درصد سهام آن در بازار بورس عرضه شد.

پارس جنوبی در شهرستان عسلویه در 285کیلومتری جنوب بوشهر واقع شده است.