۰ نفر

مصرف سوخت پالایشگاه بندرعباس به ۲۵ درصد کمتر از استاندارد ملی رسید

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۰۳
کد خبر: 138652
مصرف سوخت پالایشگاه بندرعباس به ۲۵ درصد کمتر از استاندارد ملی رسید

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس، کاهش چشمیر آلاینده‌های زیست محیطی را از دستاوردهای پالایشگاه بندرعباس اعلام‌کرد و گفت: با مدیریت مصرف انرژی در سال گذشته ۲۵ درصد کمتر از پالایشگاه‌های کشور سوخت مصرف کردیم.

هاشم نامور بعد از ظهر امروز در همایش گرامیداشت زمین پاک در محل پالایشگاه نفت بندرعباس با اشاره به عوامل موثر در کاهش مصرف انرژی در پالایشگاه بندرعباس اظهارداشت: انجام تعمیرات اساسی به موقع، ممیزی انرژی، مدیریت تولید و مصرف برق و پایش منظم و مستمر پارامترهای عملیاتی از جمله این عوامل است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی در ادامه، کاهش اتلاف انرژی، افزایش خوراک پالایشگاه از طریق تزریق میعانات گازی در واحدهای تقطیر راهبری، مدیریت واحدهای عملیاتی در شرایط مناسب و بهینه، حامل‌های انرژی از جمله آب، بخار و هوا و کاهش گرانروی و حداکثر بهره‌گیری از انرژی را از دیگر دلایل کاهش مصرف انرژی در پالایشگاه نفت بندرعباس برشمرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، کاهش چشمگیر آلاینده‌های زیست محیطی را از دیگر دستاوردهای مهم مدیریت انرژی در این شرکت عنوان‌کرد.

نامور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اثرات برنامه‌های مدیریت انرژی بر میزان سوخت مصرفی پالایشگاه و کاهش 4 درصدی نسبت به سال 93، وزن کل سوخت مصرفی در سال 94 در پالایشگاه بندرعباس را 689 هزار و 368 تن عنوان‌کرد.

وی گفت: شرکت پالایش نفت بندرعباس در سال 94 موفق به دریافت نشان برنزی اولین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی و همچنین گواهینامه استاندارد ملی انرژی  ISIRI 13369 شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به اهداف این شرکت، افزایش کیفیت و کمیت فرآورده‌های تولیدی و اجرای طرح‌های بهبود مستمر و بهینه سازی فرآیندهای پالایش نفت خام و میعانات گازی را از جمله این اهداف عنوان‌کرد.

نامور، کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها در محیط زیست، کاهش مصرف سوخت و ضایعات و همچنین بهینه سازی مصرف انرژی را از دیگر اهداف شرکت پالایش نفت بندرعباس نام برد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به  سهم 18 درصدی شرکت پالایش نفت بندرعباس در تامین فرآورده‌های نفتی کشور تصریح‌کرد: این شرکت از ظرفیت پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی برخوردار است که 18 درصد از فرآورده‌های نفتی کشور را تامین می‌کند.