۰ نفر

واکنش مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس به مصوبه جدید و بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها

۲۲ دی ۱۳۹۳، ۲۱:۰۲
کد خبر: 138651
واکنش مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس به مصوبه جدید و بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس با استقبال از مصوبه هئیت دولت و اعلام اجرای کیفی این شرکت با ۹۴ درصد پیشرفت گفت:لازمه ارایه صورت های مالی جهت بازگشایی نماد شرکت های پالایشگاهی،تعیین قیمت محصولات و نرخ خوراک است.

هاشم نامور در رابطه با مصوبه دیروز هیئت دولت مبنی بر اجرای 5 ساله کیفی سازی محصولات شرکت ها که توسط رئیس سازمان بورس اعلام شد، اظهار داشت: این مصوبه هنوز ابلاغ نشده اما با اجرای آن رویدادهای مثبتی در شرکت های پالایشگاهی رخ می دهد و برخی شرکت های این گروه در فرصت و زمان کافی قادر به اجرای کیفی سازی محصولات خواهند بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بورس پرس، وی با مثبت دانستن این اقدام دولت و سازمان بورس ادامه داد: در این میان برخی شرکت ها هنوز کیفی سازی محصولات را شروع نکرده اند. برخی هم بخشی را اجرا کرده اند. در این میان کیفی سازی پالایشگاه بندرعباس 94 درصد پیشرفت داشته و سال آینده نهایی می شود. بنابراین شرکت های پالایشگاهی از محل کنار گذاشتن حداقل 30 درصد سود سالانه، می توانند ضمن اجرای کیفی سازی ، پروژه های مهم خود را هم عملیاتی کنند.

این مقام مسئول در برابر این سئوال بورس پرس که با این اوصاف کاهش قیمت نفت چه اثار مالی بر شرکت های پالایشگاه گذاشته و آیا امکان بازگشایی نماد 6 شرکت پالایشگاهی فراهم است یا خیر؟ توضیح داد: واقعیت این است که تا زمان اعلام قیمت محصولات و نرخ خوراک از سوی وزارت نفت نمی توان اقدام به نهایی کردن صورت های مالی و اعلام میزان هزینه ها و درآمدها و سود و زیان کرد.

نامور ادامه داد: بنابراین درحال حاضر آثار کاهش قیمت نفت در صورت های مالی مشخص نیست و باید تا زمان ابلاغیه وزارت نفت و نهایی شدن قیمت ها صبر کرد.

وی خاطر نشان کرد: عملکرد مقداری شرکت ها مشخص است و به سازمان بورس هم اعلام و در کدال منتشره شده ولی برای بازگشایی نماد پالایشگاه ها به صورت های مالی و تفکیک هزینه ها از درآمدها نیاز است که آن هم مستلزم اعلام قیمت ها از سوی وزارت نفت است.