۰ نفر

قیمت نفت سال آینده به ۵۷ دلار می‌رسد

۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۰۴
کد خبر: 138326
قیمت نفت سال آینده به ۵۷ دلار می‌رسد

در حالی که بازار نفت روندی نوسانی به خود گرفته است، تحلیلگران معتقدند روند نزولی اخیر مقدمه‌ای برای اوج‌گیری قیمت در سال آینده خواهد بود.

به گزارش بلومبرگ، در حالی که عرضه مازاد بنزین از سوی پالایشگاه‌ها در از بین‌بردن عرضه مازاد نفت خام ناکام ماند، در دو ماه اخیر قیمت نفت با افتی 20 درصدی مواجه شد. این موضوع باعث شد تا حاشیه سود شرکت‌های نفت بزرگی چون اگزون‌موبیل،‌ بی‌پی و رویال داچ‌شل به شدت کاهش پیدا کند. با وجود این، 20 تحلیلگر مورد بررسی بلومبرگ پیش‌بینی کردند که  قیمت‌های جهانی نفت در سال 2017 به طور متوسط بشکه‌ای 57 دلار خواهد بود.

مایکل سوه، تحلیلگر دویچه بانک اعلام کرد: «پیشرفت آهسته خواهد بود. از بین رفتن عرضه بیش از تقاضای نفت خام نیازمند زمان زیادی خواهد بود و این بدان معناست که رشد قیمت بسیار تدریجی خواهد بود. در سه‌ماهه چهارم سال جاری قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت به طور متوسط بشکه‌ای 49 دلار و 50 سنت خواهد بود و در سال آینده این معیار نفتی مرز 50 دلاری را خواهد شکست.»
سوه اعلام کرد: «ما مشاهده می‌کنیم که بازار همچنان بسیار آهسته به سمت تعادل پیش می‌روند و من فکر نمی‌کنم که تا سه‌ماهه دوم سال 2017 بازار با کسری پایدار مواجه شود. این کسری برای کاهش ذخایر جهانی لازم خواهد بود، اما من فکر نمی‌کنم این اتفاق تا پایان سال 2018 رخ دهد. از نظر من قیمت نفت در سال آینده به طور متوسط 53 دلار به ازای هر بشکه خواهد بود.» به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، در حالی که ذخایر نفت آمریکا نسبت به اوج ماه آوریل خود کاهش یافته، اما همچنان نسبت به زمان مشابه در سه دهه گذشته بسیار بالاتر است. اوضاع زمانی بدتر می‌شود که بدانیم موجودی ذخایر بنزین نیز در سطوح بی‌سابقه‌ای به سر‌ می‌برند. 
گرت لوییز دیویز، تحلیلگر انرژی بی‌ان‌پی اعلام کرد: «حرکت نزولی قیمت قابل درک است، چرا که ذخایر همچنان مملو از نفت هستند. با به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا،‌ قیمت‌ها افزایش خواهد یافت اما موجودی ذخایر همچنان بالا باقی خواهد ماند.»