۰ نفر

تمدید رای‌‎گیری در ترکیه تا ساعت ۲۰ به وقت‌محلی

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۵۸
کد خبر: 194440
تمدید رای‌‎گیری در ترکیه تا ساعت ۲۰ به وقت‌محلی

رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهر آنکارا تا ساعت 20 به وقت محلی (21.30 به وقت تهران) تمدید شد.

بنا به تصمیم هیات های اجرایی و نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آنکارا با عنایت به حضور گسترده هموطنان مقیم ترکیه و درخواستهای مکرر به عمل آمده، مرحله اخذ رای از هموطنان برای دومین مرتبه تا ساعت 20 به وقت ترکیه ادامه می یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پیش از این زمان اخذ آرای ایرانیان از ساعت هشت تا 18 اعلام شده بود که در پی حضور پرشمار ایرانیان در این انتخابات تا ساعت 19 تمدید شده و در ادامه نیز یک ساعت دیگر و تا ساعت 20 به وقت محلی تمدید شد.

امروز جمعیت کثیری از ایرانیان در مقابل 6 شعبه اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری ایران در ترکیه صف بسته و آرای خود را به صندوق های پیش بینی شده ریختند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه اعلام کرد: فرایند اخذ آرای هموطنان مان در جریان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در کشور ترکیه در همه این 6 شعبه برابر برنامه زمان بندی شده و از ساعت مقرر آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

محمدابراهیم طاهریان فرد با اشاره به استقبال گسترده و کم نظیر ایرانیان از این دوره انتخابات گفت: این میزان استقبال تا کنون در ترکیه سابقه نداشته و هموطنان با احساس مسئولیت، در این رویداد سیاسی مشارکت فعالانه ای کرده اند.

وی حضور ایرانیان مقیم و گردشگران ایرانی در شعب اخذ رای را مثال زدنی ذکر کرد و افزود: به علت استقبال گسترده هموطنان در دو شعبه استانبول و ازمیر، کمبود تعرفه رای گزارش شد که برای شعبه ازمیر از آنکارا و برای شعبه استانبول از تهران تعرفه اخذ رای ارسال شد.

سفیر کشورمان در ترکیه از همکاری مطلوب مقامات محلی و وزارت امور خارجه ترکیه در برگزاری این انتخابات تقدیر کرد و گفت: هیچ مشکلی در فرایند برگزاری این انتخابات در 6 شعبه پیش بینی شده در ترکیه گزارش نشده است.

برای اخذ آرای هموطنان ساکن و حاضر در کشور ترکیه، 6 شعبه پیش بینی شده که یک شعبه در شهر آنکارا و در ساختمان کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران، یک شعبه در ساختمان کنسولگری شهر ارزروم و یک شعبه نیز در محل کنسولگری شهر طرابوزان دایر است.

در شهر استانبول نیز به علت حضور ایرانیان پرشمار، 2 شعبه اخذ رای یکی در محل ساختمان سرکنسولگری کشورمان در استانبول پیش بینی شده و یک شعبه نیز در بخش آسیایی شهر استانبول برای اخذ آرای هموطنان دایر است و علاوه بر این، یک شعبه نیز در ساختمان بانک ملت ایران در شهر ازمیر برای اخذ آرای هموطنان پیش بینی شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه 29 اردیبهشت 1396 به صورت همزمان در ایران و در برخی کشورهای خارجی از جمله ترکیه برگزار می شود.

در این دوره، با انصراف محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری از ادامه رقابت انتخاباتی، سیدمصطفی آقامیرسلیم، سیدابراهیم رئیسی، حسن روحانی و سیدمصطفی هاشمی طبا با هم به رقابت می پردازند.

تعداد واجدان شرایط رای دادن در این انتخابات 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر اعلام شده که از این تعداد یک میلیون و 350 هزار و 294 تن رأی اولی هستند.