۰ نفر

سخنگوی هیات رییسه مجلس عنوان کرد؛

قول اروپایی‌ها برای اجرای سازوکار مالی انتقال پول با ایران/ صف‌آرایی مالی اروپا علیه تحریم‌های ایران

۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶
کد خبر: 309643
قول اروپایی‌ها برای اجرای سازوکار مالی انتقال پول با ایران/ صف‌آرایی مالی اروپا علیه تحریم‌های ایران

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: بر اساس گزارشی که وزیر امور خارجه ارائه داد،‌ کشورهای اروپایی قول داده‌اند همزمان با آغاز تحریم‌های آمریکا در ۱۳ آبان ساز و کار مالی انتقال پول با ایران را اجرا کنند و البته روسیه، چین و هند نیز به این مسئله متعهد خواهند بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران درتشریح نشست غیرعلنی مجلس اظهار داشت: محمد جواد ظریف در این نشست تاکید داشت که کشورهای اروپایی در مسئله برجام و FATF و CFT ایستادگی خوبی داشتند.

وی در ادامه افزود: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس وزیر امور خارجه و معاون ایشان مواردی را مطرح کردند مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها از طریق حوزه های اقتصادی در حال وارد کردن فشار حداکثری به ایران هستند تا به خیال باطلشان ایران را به فروپاشی نزدیک کنند.

نعمتی عنوان کرد: هچنین آمریکایی‌ها از طریق رسانه‌ها موضوعات روانی مختلفی را از طرق مختلف در حال پیاده کردن هستند. آنان از طریق فشارهای روانی و اقتصادی در پی رسیدن به مطامع خود هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اقدامات کشورهای اروپایی برای اطمینان بخشی به جمهوری اسلامی ایران برای اثبات پایبندی‌شان به توافقنامه برجام اظهار داشت: طبق گفته وزیر امور خارجه کشورهای اروپایی به رغم فشارهای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در مسئله FATF و CFT با کشورمان همراهی خوبی داشتند که نمونه آن تمدید مهلت چهارماهه برای فراهم کردن بستر پیوستن کشورمان به FATF است.

نعمتی عنوان کرد: تصویب ساز و کار پیوستن به FATF مشروط به موافقت نظام با آن است.

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به اظهارات نمایندگان مخالف در جلسه غیرعلنی مجلس گفت: نمایندگان مخالف خواستار تعهد کشورهای غربی برای پایبندی به تعهداتشان در برجام و سایر پیمان‌ها بودند که البته مورد نظر نمایندگان موافق هم بود. نمایندگان مخالف در عین حال این هشدار را دادند که نکند برخی کشورهای اروپایی نیز راه آمریکا را در برجام بروند و از این توافقنامه خارج شوند.