۰ نفر

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری خبر داد:

توضیح دولت به شورای نگهبان درباره CFT

۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۸
کد خبر: 308600
توضیح دولت به شورای نگهبان درباره CFT

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری گفت: با توجه به توضیحات دولت در شورای نگهبان امیدوار به تایید CFT از سوی شورای نگهبان هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری گفت: روز گذشته تیمی از دولت شامل معاون اول رییس جمهوری، معاون پارلمانی رییس جمهوری ، وزیر امور خارجه و رییس کل بانک مرکزی در شورای نگهبان حاضر شده و به سوالات و ابهامات اعضای شورای نگهبان پاسخ دادند.

وی اظهار داشت: قطعا اعضای شورای نگهبان نیز به مانند دولت دغدغه مسائل نظام را دارند به همین دلیل در این نشست سوالاتی را از تیم دولت مطرح که پاسخهای لازم را دریافت کردند.

امیری گفت: امیدواریم با تصویب این لایحه در شورای نگهبان که مرتبط با چهار لایحه مربوط به کنوانسیون مبارزه با منابع مالی تروریسم است مجریان دولت بتوانند استاندارد سازی لازم با بانکها و موسسات بین المللی بانکی در این زمینه را انجام دهند.

وی در مورد cft گفت : cftبه کنوانسیون مبارزه با تامین مالی اطلاق می شود که دولت آن را در قالب یک لایحه امسال به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که در نهایت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: این لایحه در ابتدا ابهاماتی را در ذهن برخی افراد از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده بود به همین دلیل با درخواست مجلس شورای اسلامی و موافقت دولت بررسی این لایحه در مجلس به مدت 2 ماه مسکوت ماند که با توضیحات کارشناسان دولت در فراکسیونهای سیاسی و نیز کمیسیونهای مختلف مجلس نهایتا این طرح چند روز پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی گفت با تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان این لایحه به یک قانون داخلی و نیز الحاق به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم تبدیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: بنا به دلایل متعدد یکی از ضروریات کشور ما الحاق به کنوانسون مبارزه با تامین مالی تروریسم است چرا که یکی از کشورهائی که بیشترین آسیب را از تروریسم دیده ایران اسلامی است که فرزندان زیادی از آن به دست تروریستها به شهادت رسیده اند.

وی گفت : لایحه یاد شده کاملا توسط کارشنان دولت کارشناسی شده و اعضای دولت نیز آن را مورد دقت قرار داده و در شورای عالی امنیت ملی نیز مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفته است.

وی گفت: این لایحه قبل از بررسی در صحن مجلس به مدت 2.5 ساعت در جلسه غیر علنی مجلس و تیم دولت انجام که پس از طرح سوالات از سوی نمایندگان مجلس و رفع ابهامات از سوی کارشناسان دولت در مجلس مطرح و پس از سخنرانی موافقان و مخالفان با مدیریت خوب دکتر لاریجانی به تصویب رسید.

وی گفت: اکنون این لایحه فرآیند قانونی خود را در شورای نگهبان طی می کند و بسیار امیدوار به تایید آن در شورای نگهبان هستیم.