۰ نفر

بسته‌های اشتغال در دوره تحریم به دولت پیشنهاد شد

۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۷
کد خبر: 308575
بسته‌های اشتغال در دوره تحریم به دولت پیشنهاد شد

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته های اختصاصی اشتغال در دوره تحریم به رئیس جمهوری پیشنهاد شده است که بزودی در نشست شورای عالی اشتغال مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار داشت: بسته های اختصاصی اشتغال در دوره تحریم قرار است در نخستین نشست شورای عالی اقتصاد بررسی شود. 
وی با اشاره به اینکه در شرایط حساس هستیم و اکنون علاوه بر جنگ اقتصادی شاهد جنگ روانی دشمن علیه ایران هستیم گفت: در این تحریم های ظالمانه باید هم افزایی میان مسئولان بیشتر شود. 
محسنی بندپی در بخش دیگر سخنان خود در باره پرداخت تسهیلات به طرح های روستایی گفت: در گذشته نگاه به روستاها و کسب و کار روستاییان به عنوان یک قشر تولیدکننده، نگاه همه جانبه و توسعه ای نبود و دامداری و کشاورزی در روستاها سنتی بود.
وی گفت: بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، از پاییز 93 تا زمستان 96، سه میلیون نفر به جمعیت فعال کشور افزوده شده است و در 10 سال گذشته با این رقم روبه رو نبوده ایم و باید برای این جمعیت فعال برنامه ریزی انجام شود. 
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال روستایی و ضرورت نظارت بر هزینه کرد آن گفت: پیش از این، وام های اشتغال در جای خود هزینه نشد و در برج سازی ها و سایر موارد صرف شد اما باید تلاش کنیم تا این اعتبارات منجر به اشتغال شود. 
وی گفت: 1.5 میلیارد دلار اعتبار صندوق توسعه ملی به طرح های اشتغال روستایی و کسب و کار در این مناطق اختصاص یافته است که در مرحله دوم که نیمی از این اعتبار قرار است تزریق شود، بانک ها به همین میزان اعتبار باید در اختیار متقاضیان قرار دهند. 
وی گفت: پرداخت تسهیلات در مرحله نخست به مبلغ 750 میلیون دلار اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی با ارز 42 هزار ریال برنامه ریزی شد اما در مرحله دوم، با احتساب ارز نیمایی، میزان اعتبار مصوب طرح های روستایی و عشایری این صندوق از 120 هزار میلیارد ریال به 170 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر سخنان خود درباره حل مشکل اجرای طرح توسعه پتروشیمی گفت: در این باره باید نشستی در تهران برگزار و موارد بررسی شود.