۰ نفر

وزیر بهداشت تصریح کرد:

علت وقفه چندماهه در تامین خدمات پزشکی

۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۵
کد خبر: 308522
علت وقفه چندماهه در تامین خدمات پزشکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شرایط کنونی مشکل جدی برای تامین نیازهای کشور در بخش های دارویی، تجهیزات پزشکی و ارز نداریم اما به این معنا نیست که بدون مشکل هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در بازدید از طرح توسعه بیمارستان امین اصفهان افزود: شرایط ما امروز متفاوت از قبل است اما جای نگرانی وجود ندارد.
وی در عین حال گفت : وقفه ای که در دو یا سه ماه گذشته در ارائه خدمات ما ایجاد شد به دلیل بلاتکلیفی بخش های تولیدی، واردات و گمرک به دلیل نوسان قیمت ارز بود اما از زمانی که برای تولید کنندگان و وارد کنندگان سهمیه تعیین شد و آنها به ما اعتماد کردند این مشکلات در حال رفع شدن است.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات بیمه ها قول مساعد داده اند ، افزود: ما نیز این قول مساعد را به تولید کنندگان و وارد کنندگان منتقل کردیم و آنها به این قول اعتماد کردند.
وی همچنین درباره اینکه چه تعداد تخت امسال به بیمارستان ها اضافه می شود ، گفت: در گذشته راحت تر می توانستیم در این زمینه صحبت کنیم اما الان نباید ادعایی کنم که انجام نشود ؛ با این حال قول می دهم که هیچ یک از طرح های توسعه فضاهای درمانی تعطیل نشود.
قاضی زاده هاشمی همچنین با اشاره به سفر خود به اصفهان گفت: خیران تاثیر بسزایی در بخش درمانی و بهداشتی این استان دارند و امیدواریم تا 18 ماه آینده 250 تخت بستری کودکان و نوزادان در اصفهان بهره برداری شود.
وی با اشاره به تلاش خیران برای راه اندازی بخش دیالیز در اصفهان افزود: بیمارستان قدیمی امین اصفهان نیز در گذشته 600 تخت بستری داشت ولی با راه اندازی بیمارستان الزهرا بخشی از آن متروکه شد و اکنون 160 تخت در آن فعال است.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: ما تصمیم گرفتیم که بیمارستان امین اصفهان با بازسازی و نوسازی به شرایط قبل برگردد و 600 تخت در این بیمارستان به مردم شمال اصفهان خدمت رسانی کنند.
طرح توسعه بیمارستان امین اصفهان در 2 مرحله با برآورد اعتبار 400 میلیارد ریال در سه طبقه اجرا شده است که با راه اندازی آن مساحت بیمارستان از 22 هزار مترمربع به 26 هزار مترمربع افزایش می یابد.
این طرح توسعه دارای 200 تخت، و بخش های داخلی، جراحی، پلی کلینیک و مجموعه درمانگاه هاست.
همچنین امروز با حضور وزیر بهداشت بخش آنژیوگرافی بیمارستان الزهرا با اعتبار 130 میلیارد ریال در 800 متر مربع زیربنا و 28 تخت به بهره برداری رسید.
همچنین وزیر بهداشت با آیت الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.