۰ نفر

نقش ویژه مالیات در اداره جامعه؛

تامین 80درصد درآمد شهرداری‌ها از مالیات/ 50درصد درآمدهای جاری کشور از مالیات تامین می‌شود

۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۱۰
کد خبر: 308400
 تامین 80درصد درآمد شهرداری‌ها از مالیات/  50درصد درآمدهای جاری کشور از مالیات تامین می‌شود

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به نقش ویژه مالیات در اداره جامعه اعلام کرد: نیمی از درآمدهای جاری کشور برای هزینه در بخش هایی مانند آموزش، بهداشت، تامین رفاه و ورزش مردم از محل پرداخت مالیات تامین می شود.

سیدکامل تقوی‎نژاد افزود: 80 درصد درآمد شهرداری های کشور از محل اخذ مالیات تامین می شود به گونه ای که آنها پارسال 18 هزار میلیارد تومان از این محل اعتبار دریافت کردند. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی اضافه کرد: پارسال 131 میلیارد تومان برای شهرداری تبریز و 430 میلیارد تومان برای شهرداری‎های آذربایجان‎شرقی از محل مالیات بر ارزش افزوده هزینه شد.

وی به هزینه کرد سالیانه چهار هزار میلیارد تومانی طرح سلامت از محل مالیات ارزش افزوده نیز اشاره کرد و گفت: پارسال همچنین یک هزار و 200 میلیارد تومان از این محل برای توسعه اماکن ورزشی در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دادیم.

رییس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: اخذ مالیات به شکل ماهوی ناخوشایند است، بنابراین ضرورت دارد در این زمینه با تغییر رفتار خود در اجرای قوانین مالیاتی، همدلی بیشتری با مالیات دهندگان به خرج دهیم.

وی افزود: در اغلب کشورها ثبت اسناد به عهده سازمان امور مالیاتی و بسیاری از خدمات اجتماعی دارای مالیات است ؛ به هر صورت مالیات در همه جای دنیا ذات ناخوشایندی دارد و ما سعی می‎کنیم این ذات ناخوشایند عاری از خشونت و توام با رافت و رعایت اخلاق حسنه باشد.

تقوی نژاد همچنین ابراز امیدواری کرد بازپرداخت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان در آذربایجان‎شرقی به عنوان استان پایلوت اجرای این قانون از چند سال به 30 روز کاهش یابد.

وی به موضوع بخشودگی مربوط به ماده 169 نیز اشاره کرد و گفت: این مصوبه در صورت ارائه صورتحساب‎های معاملات سال 96 عملیاتی می شود.