۰ نفر

خبر خوش برای مددجویان کمیته امداد

۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۱۴
کد خبر: 308383
خبر خوش برای مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد با اشاره به مصوبه هیئت دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی گفت: این مددجویان با توجه به شرایط اقتصادی، یک پرداختی بیشتر از یارانه و مستمری فعلی دریافت خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، پرویز فتاح امشب در سفر خود به استان یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: در این شرایط بدیهی است که فشار اقتصادی برای تامین هزینه‌های زندگی روی خانواده‌های کم‌درآمد، بی‌سرپرست و نیازمندان جامعه بیشتر است و در چنین شرایطی نیاز به حضور بیشتر خیران و نیکوکاران وجود دارد.

وی با بیان اینکه مردم استان یزد مردمی خیر، نیکوکار و نوع‌دوست هستند،‌ افزود: مردم این دیار در شش ماهه نخست امسال ۳۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته به افراد نیازمند کمک کرده اند و کمک‌های آنها از طریق کمیته امداد به دست نیازمندان رسیده است.

فتاح همچنین با اشاره به شرایط ویژه کودکان یتیم و بی‌سرپرست عنوان کرد: در حال حاضر کمک ماهانه‌ای که از سوی کمیته امداد به هر یتیم زیر پوشش این نهاد می‌شود، ۲۲۵ هزار تومان است که این رقم در استان یزد ۳۱۲ هزار تومان است و این امر نشانگر اهتمام مردم یزد برای حمایت از ایتام است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در حال حاضر شش درصد جمعیت کشور زیر پوشش کمیته امداد هستند، عنوان کرد: خوشبختانه به دلایل مختلف از جمله سختکوشی مردم یزد، این میزان در استان یزد چهار درصد است.

فتاح با اشاره به مصوبه‌ای که امشب هیئت دولت خواهد داشت، افزود: برای تمام افراد تحت پوشش‌ کمیته امداد و بهزیستی، هر ماه یک پرداختی اضافه‌تر از این ماه به غیر از یارانه و مستمری فعلی، در نظر گرفته می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های مهم کمیته امداد، خودکفایی، محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی است، خاطرنشان کرد: توانمندسازی مددجویان مهمترین گامی است که در این زمینه برداشته شده و این سیاست را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

رئیس کمیته امداد از کارآفرینی توسط مددجویان در صنایع مختلف از جمله پوشاک استقبال کرد و بیان داشت: در این زمینه از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد و تسهیلات مورد نیاز را نیز در اختیار مددجویان کارآفرین قرار خواهیم داد.

فتاح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف توسط کمیته امداد از جمله طرح محسنین، اعزام مددجویان به مشهد مقدس و ... عنوان کرد: سال گذشته ۱۸۰ هزار مددجو از سراسر کشور به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی همچنین از اعزام ۳۵ هزار مددجوی کمیته امداد در اربعین سال گذشته به اجتماع بزرگ اربعین خبر داد و اظهار داشت: امسال نیز در قالب طرح‌های مختلف، تعداد زیادی از مددجویان به پیاده روی اربعین اعزام می شوند.