۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد؛

تحلیل علیرضا محجوب از پیوستن ایران به CFT

۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴
کد خبر: 308263
تحلیل علیرضا محجوب از پیوستن ایران به CFT

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با تاکید بر اینکه پیوستن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم یک ضرورت است، گفت: اگر لایحه CFT را تصویب نمی کردیم، داد و ستد ما با دنیا تحت تاثیر منفی قرار می‌گرفت.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ علیرضا محجوب در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با اشاره به هجمه‌هایی که برخی نسبت به تصویب این لایحه به راه انداخته‌اند، اظهار داشت: تصویب لایحه CFT  نه ناراحتی دارد و نه خوشحالی زیرا پیوستن به کنوانسیون مقابله با تحریم مالی تروریسم ضرورتی است که به لحاظ مسایل اقتصادی و تجاری باید به آن عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: همچنین اگر این لایحه را تصویب نمی‌کردیم، بهانه به دست کشورهایی داده بودیم که همیشه اتهامات واهی و بی‌اساس را در مورد حمایت از تروریسم متوجه ایران می‌کنند.

محجوب با بیان اینکه در پیش نویس اولیه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم مشکلات و ضعف‌هایی وجود داشت، گفت: این مشکلات و ضعف‌ها می‌توانست راه شیطنت و سوء استفاده احتمالی برخی کشورها را از ما باز بگذارد، اما پس از ارجاع این لایحه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و با اصلاحاتی که صورت گرفت، این اشکالات برطرف شد. بنابراین با توجه به اصلاحات اعمال شده، تصویب نشدن این لایحه می‌توانست ضرر و زیان‌هایی را متوجه کشورمان کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه ضرر و زیان ناشی از نپیوستن به CFT گستردگی بیشتری نسبت به زیان‌های صرف اقتصادی دارد، عنوان کرد: اگر به این کنوانسیون نمی‌پیوستیم و لایحه مربوط به آن را تصویب نمی‌کردیم، باید در انتظار اقتصاد خاکستری بودیم.

محجوب پیوستن به CFT را لازمه حفظ وضعیت اقتصادی و داد و ستد با دنیا دانست و گفت:  در حال حاضر که تحریم‌های سازمان ملل لغو شده است، اگر به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم ملحق نشویم، خود تحریمی کرده‌ایم.