۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

رای اعتماد بالای مجلس به وزرای پیشنهادی جوان و دارای رزومه قوی/ دولت نیاز به خون تازه‌ای دارد

۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴
کد خبر: 307718
رای اعتماد بالای مجلس به وزرای پیشنهادی جوان و دارای رزومه قوی/ دولت نیاز به خون تازه‌ای دارد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد که مجلس به وزرای پیشنهادی جوان و تازه نفسی که روزمه‌ای قوی داشته باشند، رای اعتماد بالایی خواهد داد.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ عبدالرضا‌هاشم‌زایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین گفت: در شرایطی که دولت نیازمند خون تازه‌ای برای نشاط و تحرک بیشتر است، مجلس انتظار دارد که گزینه‌های پیشنهادی برای دو وزارتخانه مهم کار و اقتصاد از میان افراد مسن نباشند و نیروهای جوان از سوی رییس جمهور معرفی شوند.  

وی در ادامه افزود: شاید بهترین اقدام در شرایط فعلی این باشد که رییس جمهور از میان افرادی که قبلا وزیر نبودند، گزینه‌های پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند و در چرخه سالمندان به دنبال وزیر نباشد.

هاشم زایی با بیان اینکه دولت باید برای مدیریت شرایط فعلی اقتصادی، تحرک بیشتری داشته باشد، اظهار داشت: برای اینکه دولت پویایی بیشتری در اداره کشور آن هم در شرایط کنونی داشته باشد، باید از نیروهای جوان و تازه نفسی که رزومه‌ای قوی دارند، استفاده کند و در صورتی که چنین گزینه‌هایی از سوی رییس جمهور معرفی شوند، مجلس رای اعتماد بالایی به آنها خواهد داد.  

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به اینکه مدت‌هاست که وزارت ‌اقتصاد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون وزیر هستند و با سرپرست اداره می‌شوند، گفت: همچنین با مسایلی که در مورد وزرای صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی مطرح است، وضعیت این دو وزارتخانه هم مشخص نیست و در این شرایط انتظار می رود که اگر قرار است محمد شریعتمداری و عباس آخوندی استعفا دهند، رییس جمهور برای این وزارتخانه‌ها هم گزینه‌های پیشنهادی خود را معرفی کند تا وزارتخانه‌های حساس بدون وزیر نمانند.