۰ نفر

نشست دادستانی با صرافی‌ها و بانک مرکزی؛

هیچ سایتی حق ندارد قیمت‌های لحظه‌ای را اعلام کند

۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۵
کد خبر: 305574
هیچ سایتی حق ندارد قیمت‌های لحظه‌ای را اعلام کند

دادستان عمومی و انقلاب تهران از بانک مرکزی خواست درباره وظایف خود درخصوص صرافی ها عمل و حتما با صرافی های متخلف برخورد کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عباس جعفری دولت آبادی در پایان نشست با مسئولان صرافی ها و بانک مرکزی که به میزبانی دادستانی تهران برگزار شد، افزود: برخی سوال مطرح کرده اند که این جلسات چه ارتباطی به دادستانی دارد که ما هدفمان از برگزاری این جلسات به سبب پرونده هایی است که در دادستانی جریان دارد.
وی گفت: پرونده های اقتصادی در شعب ویژه داریم که به مباحث ارز، صرافی و بانک مرکزی مرتبط است و متهم در این پرونده ها به تنهایی مرتکب تخلف نشده و حلقه هایی در کشور، مفقود است که پرونده تشکیل می شود.
دولت آبادی افزود: ما در همین راستا مسئولان پتروشیمی را دعوت کردیم و آنها می گفتند عرضه می کنیم اما تقاضا تامین نمی شود.
وی گفت: امروز که صرافی ها را دعوت کردیم یکی از اهدافمان کمک به تثبیت قیمت ارز است و شاید مسایلی مانند جذب نقدینگی به ما مربوط نباشد اما همین موضوع نقدینگی کشور را دچار مشکل کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: خواسته ما از صرافی ها این است که طبق دستورالعمل بانک مرکزی انجام وظیفه کنند و بانک مرکزی هم به دستورالعمل های خود وفادار باشد و ما حتما به رفع موانع بر سر راه بانک مرکزی و صرافی ها کمک خواهیم کرد.
دولت آبادی بر نظارت هرچه بیشتر بانک مرکزی بر صرافی ها تاکید کرد و گفت: برخی صرافی ها کارهایی کرده اند که ناشی از نبود نظارت و برخی به علت سودجویی آنهاست.
وی افزود: صرافی ها حق ندارند برای پیشبرد امور، مرتکب جرم شوند و بعد بگویند مجبور بودیم.
جعفری دولت آبادی از صرافی ها خواست به تثبت قیمت ارز کمک کنند و در این خصوص به رنجی که مردم از بابت بی سر و سامان بودن قیمت ارز می برند اشاره کرد.
وی افزود: اینکه ارز 19 هزار تومانی 8 هزار تومان و بعد 10 هزار تومان می شود معلوم است که مبنایی ندارد و نباید اجازه دهیم قیمت ارز دوباره بالا برود چرا که برای کشور مضر است.
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ما از کانال ها و سایت ها خواستیم به التهاب ارز دامن نزنند و همان طور که هفته گذشته چند مورد از این سایت ها را بسته ایم و احضار کردیم حتما بعد از این هم سراغ سایت ها و کانال هایی که به التهاب ارز دامن می زنند، خواهیم رفت.
جعفری دولت آبادی افزود: البته صرافی ها می توانند قیمت تثبیت شده مورد تایید بانک مرکزی را اعلام کنند و حرف ما این بود که قیمت التهابی اعلام نشود.
وی گفت: قیمت ها لحظه ای است و هیچ سایتی حق ندارد قیمت های لحظه ای را اعلام کند مخصوصا در شرایط التهاب.
جعفری دولت آبادی در بخش دیگری از سخنانش از بانک مرکزی خواست مجوز صرافی های متخلف را ابطال کند.
وی گفت: ما از این موضوع استقبال می کنیم و اینگونه اقدامات درخصوص کارت بازرگانی انجام شد و جواب داد و اگر بانک مرکزی مجوز متخلفان را ابطال کند، قطعا اثرش از دادگاه بیشتر است.
دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: ما منتظریم چند صرافی به متخلفی که موجب وهن دیگر صرافی های دیگر شدند مجوزشان ابطال شود.
جعفری دولت آبادی بر لزوم پرهیز از تفرقه و اختلاف نظرهای بی مورد گفت: ما از هماهنگی و با حفظ وظایف ذاتی همه دستگاه ها حمایت می کنیم و امیدواریم مردم شاهد تثبیت نسبتا طولانی در قیمت ارز باشند و تولیدکنندگان نیز امنیت داشته باشند.
 
قدردانی دادستان تهران از تلاش ناجا در دستگیری متهم سکه ثامن
دادستان عمومی و انقلاب تهران با قدردانی دادستان تهران از تلاش ناجا در دستگیری متهم سکه ثامن، از دستگیری فرهاد زاهدی فر در بامداد امروز خبر داد.
عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه نشست امروز دادستانی تهران با مسئولان صرافی ها و بانک مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: این متهم تحویل قوه قضاییه شد و ما از تلاش نیروی انتظامی در دستگیری این فرد قدردانی می کنیم.
وی گفت: این متهم شاکیان زیادی دارد و وقتی وی چند وقت پیش از کشور گریخت، برخی اینگونه ادعا کردند که فرار او عامدانه بوده است در حالی که با تلاش نیروی انتظامی دستگیری این فرد از خارج کشور پیگیری و بامداد امروز در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر شد.