۰ نفر

تقویت واحدهای فن آور در دستور کار دولت است

۱۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷
کد خبر: 305233
 تقویت واحدهای فن آور در دستور کار دولت است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تقویت واحدهای فن آور دانشگاهی و حمایت از آنها در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت روز جمعه در بازدید از دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین قزوین افزود: اگر توسعه را تنها به فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز محدود کنیم، راه را اشتباه رفته ایم.

وی اظهار داشت: توسعه پایدار مفهومی است که بدون توجه به محیط زیست و تقویت ارتباط انسان با طبیعت به آن دست نمی توان یافت.

نوبخت گفت: نباید نگاه سطحی به طبیعت داشته باشیم چرا که با این دیدگاه شاید خیلی از حیوانات برای انسان ها مضر باشند در حالی که در اصل ماجرا آنها برای بشر سودمند هستند.

معاون رییس جمهوری به بازدید خود از دهکده طبیعت قزوین اشاره کرد و گفت: این مجموعه را می توان آموزشگاهی برای دست یابی به توسعه در مفهوم کامل آن دانست چرا که به پیوند انسان و طبیعت و محیط زیست کمک می کند.

نوبخت در ادامه از بخش های مختلف بوستان ملی باراجین دیدن کرد و گفت: در سفر رییس جمهوری به قزوین200 میلیارد ریال به این مجموعه اختصاص یافت که امسال 100 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

بوستان ملی باراجین با یک هزار و 400 هکتار وسعت در 2 کیلومتری شمال شرقی شهر قزوین قرار دارد و از تفرجگاه های مهم مردم این استان به شمار می رود.

این بوستان دارای امکانات مختلف رفاهی و تفریحی چون شهربازی، باغ وحش (دهکده طبیعت)، زمین های ورزشی، جاده سلامت، اقامتگاه و آلاچیق است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه از بعدازظهر دیروز پنجشنبه به استان قزوین سفر کرده است.

شرکت در آیین بهره برداری از یک واحد با سرمایه گذاری خارجی، حضور در مراسم کلنگ زنی یک طرح با سرمایه گذاری خارجی، بازدید از نمایشگاه توانمندی صنایع قزوین در شهرک صنعتی کاسپین و حضور در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان از برنامه های دیروز سفر نوبخت به قزوین بودند.

معاون رییس جمهوری امروز همچنین در یادواره شهدای روستای خیارج بویین زهرا حضور می یابد.

 

تقویت واحدهای فن آور در دستور کار دولت است

محمد باقر نوبخت روز جمعه در بازدید از مرکز واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: مشاهده دستاوردهای علمی و پیشرفت های حوزه فناوری که توسط محققان و دانشجویان جوان ایرانی به بار نشسته است جای افتخار و خوشحالی دارد.

وی با اشاره به استقرار این مرکز در کنار بوستان ملی باراجین و دهکده طبیعت قزوین، اظهار داشت: ایجاد چنین مراکزی در کنار پارک های طبیعت نشان گر توسعه همه جانبه دارد.

نوبخت با اشاره به پیشرفت روزافزون علمی کشور با تلاش های شبانه روزی محققان، دانشمندان و پژوهشگران جوان، افزود: دولت تقویت واحدهای فناور را در دستور کار دارد و در این زمینه از هیچ گونه تلاشی فروگذار نیست.

وی در ادامه از دستاوردهای فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از جمله خودروهای برقی و خورشیدی، موتوسیکلت برقی، هواپیمای بدون سرنشین، ربات های انسان نما، امدادگر، آتش نشان و فوتبالیست بازدید کرد.