۰ نفر

دیپلمات ارشد روس خبر داد؛

نشست وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در نیویورک

۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۱
کد خبر: 303097
نشست وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در نیویورک

یک دیپلمات ارشد روسیه از برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه در زمینه حل بحران سوریه خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، یک دیپلمات ارشد روسیه سه‌شنبه شب به وقت تهران از رایزنی‌های ایران، روسیه و ترکیه به عنوان سه کشور تضمین کننده روند آستانه برای برگزاری نشستی تا پایان هفته جاری و پیرامون امور سوریه خبر داد.

 به نوشته خبرگزاری «تاس» این نشست قرار است پایان هفته جاری در نیویورک و در حاشیه برگزاری هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بین وزرای خارجه سه کشور یاد شده برگزار شود.

 «سرگئی ورشنین» معاون وزارت خارجه روسیه در این زمینه به خبرنگاران گفت: «در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حال مذاکره دوجانبه با دیگر اعضای روند آستانه برای برگزاری نشستی در سطح وزرا هستیم.»

معاون وزیر خارجه سوریه نیز روز سه شنبه  با اشاره به عزم دمشق برای آزادسازی خاک ادلب از دست تروریست‌ها تصریح کرد که سران روسیه در اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی در زمینه مبارزه با تروریسم نقش سازنده‌ای ایفا کردند.

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که روابط این کشور با روسیه به صورت عمیق و خالصانه‌ای در جنگ علیه تروریسم توسعه پیدا کرده است.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز روز دوشنبه درباره حل بحران سوریه از طریق مذاکره گفت، مذاکرات آستانه که به همراه روسیه و ایران ادامه دارد، زمینه مهمی را برای حل بحران سوریه فراهم کرده است.